Facultate
Caută
Close this search box.

Psihologie generală și educațională

Informații utile

Număr de credite: 5

Cod: ALR1104

Predare: curs 2h, seminar 2h

Limba de predare: română

Tip: disciplină complementară, semestrul 1, nivel licenţă, specializarea Antropologie, Sociologie, Resurse Umane

Curs:


Drumul spre statutul de ştiinţă al psihologiei

Metode de cercetare în psihologie

Procesele senzoriale

Limbajul

Memoria: memoria senzorială, memoria de lucru şi memoria de lungă durată, episodic versus semantic; implicit versus explicit 

Procesele emoţionale 

Motivația

Personalitatea – elementele personalităţii 

Personalitatea şi dimensiunile ei psihologice

Bibliografia obligatorie:

Mih, V. (2018). Psihologie general şi a Personalităţii, curs IDD

Attkinson R. si Attkinson R. (2002). Introducere in psihologie. Ed. Tehnică.

Miclea, M. (1994).Psihologie Cognitivă. Ed. Gloria. Cluj-Napoca

Radu, I (si col.) (1991). Introducere în psihologia contemporană.Ed. Sincron.

Parot, F., şi Richelle, M. (1995). Introducere în psihologie: Istoric şi metode, Ed. Humanitas.

!!! Notă: din lucrările menţionate mai sus, este obligatorie parcurgerea doar a capitolelor

aferente temelor predate lacurs

Bibliografia opţională:

Hayes. N., &Orrell, S. (1997; 2003). Introducere în psihologie, AllEducational: Iaşi.

Frank Landy (1987). Psychology, The Science Of People.

Miclea, M. (1994), Psihologie Cognitivă. Ed. Gloria. Cluj-Napoca

Opre Adrian (coord.) (2002) (2003). Noi tendinţe în psihologia personalităţii. Vol I. Modele

teoretice; Vol II. Diagnoză, studii experimentale şi aplicaţii. Editura ASCR, Cluj Napoca.

Opre Adrian (coord.) (2003). Noi tendinţe în psihologia personalităţii

Opre, A. (2007/) Introducere în teoriile personalităţii. Editura ASCR, Cluj Napoca

Curs

examen, 45%

Seminar

sarcina de semestru, 45%


Evaluarea finală se va realiza pe baza unui examen scris de tip grilă desfăşurat în sesiunea de la finele semestrului V. Nota finală se compune din:

a. punctajul obţinut la acest examen în proporţie de 45% (4.5puncte: 4.5 + 1 din oficiu)

b. evaluarea sarcinii de pe parcursul semestrului 45% ( maxim 4.5 puncte)

Condiţiile simultane pentru promovarea examenului la Psihologie generală sunt: - minim 5 puncte din nota finală (punctaj reunit: sarcina de semestru şi examen)

Obiectivul general al disciplinei:

Familiarizarea studenților cu principalele concepte din psihologie și cu modele teoretice din psihologia personalității, modalitățile de evaluare și aplicațiile lor în practica psihologică


Obiectivele specifice:

Analiza comparativă a paradigmelor psihologiei contemporane şi suscitarea interesului pentru studiul psihologiei ştiinţifice.

Formarea unei imagini generale asupra comportamentului uman şi a proceselor psihice ce îl susţin.

Familiarizarea studenţilor cu principalele domenii aplicative ale psihologiei.

Dezbaterea problemei existenţei mai multor abordări ale personalităţii

Titular curs

Seminar

Program

Acest curs se studiază în următoarele programe:

No items found.

Navigare rapidă

Discipline similare

Accessibility Toolbar

Facultatea de Sociologie și Asistență Socială