Dashboard-uri digitale și vizualizare date

InfoProfesorDescriereObiectiveTematică
Programe:

Număr de credite: masterat: 5; postuniversitar: 3
Cod: masterat: ADC02; postuniversitar: EVDC2
Predare: curs 2h, seminar 2h
Limba de predare: Română
Tip: curs principal
Regim opţional: cursul poate fi luat în regim opțional de către studenții de la masterul de Cercetare sociologică avansată.

Andrea Mărginean lucrează în marketing digital de peste 5 ani. Munca ei se concentrează pe analiza şi optimizarea campaniilor online cu ajutorul instrumentelor digitale. În prezent este Marketer de Produs la compania Evozon din Cluj-Napoca.

E-mail: andreaheltai@gmail.com

Daniela Manațe este Principal Data Visualization Analyst la Cognetik. Are experiență de peste cinci ani în domeniul vizualizării datelor statistice și expertiză în analiza datelor financiare a firmelor de diferite mărimi și care operează cu modele diferite de afaceri.

E-mail: daniela.manate@gmail.com

Scopul acestui curs este să ajute participanții să folosească graficele sau diferitele instrumente de vizualizare pentru a transmite utilizatorilor finali sau decidenților din organizație descoperirile statistice deja făcute. Vizualizarea devine cu atât mai relevantă cu cât este integrată într-un scenariu de business prin intermediul unui dash-board interactiv. Datele pot spune o poveste relevantă, care să lege împreună rezultatele statistice și proiectele de dezvoltare ale utilizatorilor sau decidenților.

Prin parcurgerea acestui curs, participanții dobândesc abilități practice de a transforma date mari sau relații statistice complexe în reprezentări inteligibile și vor acumula cunoștințele teoretice de a parametriza relațiile modelate statistic pentru a putea să integreze analizele în povești interactive prin interfețe responsive pentru utilizator.

Obiective:

  • Parametrizarea unor relații statistice;
  • Înțelegerea opțiunilor de vizualizare a datelor și a tipurilor de grafice;
  • Selecția editorială a datelor și compunerea unei povești din date;
  • Manipularea elementelor de anatomie a vizualizării;
  • Alegerea instrumentelor potrivite de vizualizare în funcție de obiectivele editoriale;
  • Înțelegerea elementelor de vizualizare a datelor în mediul on-line;
  • Folosirea vizualizării de date pentru analiza comportamentului individual on-line;
  • Utilizarea vizualizării de date pentru alegerea publicului după interese, statut și căutările întreprins.

Abilități dobândite:

  • Capacitatea de a înțelege rezultatele statistice și a face o selecție pentru a le reprezenta;
  • Abilitatea de a construi o poveste pe baza datelor și parametrizarea lor;
  • Capabilitatea de a stăpâni elementele reprezentărilor vizuale și a le folosi în funcție de interes în diferite instrumente specializate;
  • Abilitatea de a construi dashboarduri interactive;
  • Înțelegerea elementelor unui dashboard interactiv pentru mediul online;
  • Capacitatea de a folosi dashboardurile on-line pentru a analiza comportamentul online;
  • Capacitatea de a folosi dashboardurile on-line pentru a alege publicul dorit.
  • Sesiunea 1. Vizualizarea datelor: Cum se creează tablouri de bord (dashborduri) eficiente
  • Sesiunea 2. Conectarea și îmbinarea mai multor surse de date pentru a crea o vizualizare (instrumente în Tableau)
  • Sesiunea 3. Clasificarea tipurilor de grafice, folosirea lor eficientă și calcule avansate (instrumente avansate în Tableau)
  • Sesiunea 4. Formularea unei povești din date și publicarea unui dashboard (instrumente în Tableau)
  • Sesiunea 5. Reprezentarea datelor și interactivitate (instrumente în PowerBI)
  • Sesiunea 6. Anatomia vizualizării: conectare, reprezentare și partajare (instrumente în Google Data Studio)
  • Sesiunea 7. Agregarea și utilizarea datelor din mediul online
  • Sesiunea 8. Analiza publicului din mediul online (Google Analytics: public, achiziţie, comportament, conversii)
  • Sesiunea 9. Personalizarea unui tablou de bord (Google Analytics)
  • Sesiunea 10. Alegerea publicului ţintă după căutările întreprinse on-line (Google AdWords)
  • Sesiunea 11. Alegerea publicului ţintă după interese şi statut (Facebook Ads & LinkedIn Ads)
  • Sesiunea 12. Optimizarea rezultatelor (Metode calitative & cantitative)