InfoTitularTematicaBibliografieEvaluareObiective
Număr de credite: 7
Cod: AMR 8022
Predare: curs 2h, seminar 2h
Limba de predare: română
Tip: curs principal, semestrul 2, Masteratul Asistenţă socială şi economie socială
Emil-Lucian Crişan
conferenţiar universitar doctor
Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor
Universitatea Babeş-Bolyai
e-mail: emil.crisan@ubbcluj.ro
conferenţiar universitar doctor
Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor
Universitatea Babeş-Bolyai
e-mail: emil.crisan@ubbcluj.ro
Curs
- Managementul firmei – definire, conținut, funcții, Managementul timpului ca management personal
- Managementul proiectelor – conceptul de proiect, definirea, planificarea și implementarea proiectelor:
• Elementele specifice ale unui proiect și deosebirile față de managementul clasic;
• Etapele unui proiect și etapele managementului unui proiect;
• Definirea proiectului: analiza stakeholderilor, construirea unui plan inițial al proiectului (project charter);
• Planificarea proiectului: stabilirea scopului proiectului – analiza problemei utilizând Ishikawa, realizarea structurii detaliate a produsului / impactului vizat, stabilirea obiectivului general, stabilirea obiectivelor specifice, stabilirea granițelor/ scopului proiectului;
• Planificarea proiectului: planificarea activităților și a bugetului – realizarea structurii detaliate a activității, detalierea activităților, construirea diagramei de condiționare a activităților, construirea diagramei Gantt, construirea bugetului proiectului;
• Planificarea proiectului: elemente conexe – managementul riscurilor, managementul resurselor umane, managementul comunicării cu stakeholderii;
• Implementarea proiectului: elemente de bază privind coordonarea, monitorizarea, evaluarea și finalizarea proiectelor. - Diagnosticul organizațional și intervenția organizațională – identificarea problemei, analiza cauzelor, generarea soluțiilor, implementarea proiectelor de schimbare organizațională:
• Identificarea problemelor organizaționale prin utilizarea sistemelor de management al performanței, utilizarea Balanced Scorecard și a abordării sistemice a organizației;
• Identificarea problemelor organizaționale prin evaluarea nevoilor stakeholderilor și prin utilizarea tehnicilor statistice de analiză a datelor anterior culese de sistemele de management al performanțelor;
• Utilizarea unor metode pentru analiza cauzelor problemei: diagrama de corelație, histograma, diagrama Ishikawa;
• Utilizarea unor metode pentru generarea soluțiilor privind eliminarea cauzelor problemei: Brainstorming, Tehnica Delphi, Metoda Triz;
• Utilizarea unor tehnici pentru testarea soluțiilor: simulare, implementare pilot la nivel de organizație, teste economice (analiza cost-beneficiu, pragul de rentabilitate, indicatori financiari);
• Utilizarea unor alternative moderne de implementare a schimbării organizaționale: proiectele organizaționale, proiectele de tip Six-Sigma, cercurile calității.
Seminar
- Realizarea elementelor privind managementul general al unei organizații și managementului timpului personal
- Realizarea elementelor aferente planificării proiectelor (conform detalii curs: analiză stakeholderi, plan inițial, obiectivele proiectului, structura detaliată a activității, detalierea activităților, diagramele de condiționare și Gantt, bugetul proiectului, planul de management al riscurilor)
- Realizarea elementelor aferente intervenției organizaționale (documentație aferentă identificării problemelor, identificării cauzelor, generării de soluții, implementării proiectelor de schimbare organizațională)
Bibliografie curs:
- Beckford J. Quality: a critical introduction: Taylor & Francis; 2009.
- Breyfogle FW, Cupello JM, Meadows B. Managing Six Sigma: a practical guide to understanding, assessing, and implementing the strategy that yields bottom line success: Wiley-Interscience; 2001.
- Dahlgaard JJ, Kristensen K, Kanji GK. Fundamentals of total quality management: process analysis and improvement: Routledge; 2005.
- Evans JR, Lindsay WM. The management and control of quality: South-Western College Publishing, 1999.
- Hoyle, D. and J. Thompson, ISO 9000: 2000: auditing using the process approach, Butterworth-Heinemann, 2002.
- Ilieș, L., Crișan, E., Managementul calității totale, Editura Risoprint, Cluj-Napoca, 2011.
- Ilieș, L., Crișan, E., Managementul firmei și planul de afaceri, Ed. Risoprint, Cluj-Napoca, 2009.
- Kemp, S., Quality management demystified, McGraw-Hill, 2006.
- McCarty, T., Daniels, L., Bremer, M. and Gupta, P., The Six Sigma black belt handbook, McGraw-Hill New York, 2005.
- Association for Project Management (2006), The APM Body of Knowledge 5th Edition – Definitions;
- British Standards Institute (2000), BS6079-1: Guide to Project Management;
- Ferguson, C. (2011), PRINCE2 for small-scale projects, The Stationery Office, www.axelos.com/gempdf/PRINCE2_Small_Scale_Projects_White_Paper.pdf, accesat 06.06.2014;
- Gareis, R. (2005), Happy Projects, Manz Verlag, Vienna;
- Maylor, H. (2010 ), Project Management, 4th Edition, Harlow, Pearson Education;
- Office of Government Commerce (2009), An introduction to PRINCE2: Managing and Directing Successful Projects, UK;
- Project Management Institute (2004), Project Management Body of Knowledge.
Bibliografie seminar:
- Beckford J. Quality: a critical introduction: Taylor & Francis; 2009.
- Breyfogle FW, Cupello JM, Meadows B. Managing Six Sigma: a practical guide to understanding, assessing, and implementing the strategy that yields bottom line success: Wiley-Interscience; 2001.
- Dahlgaard JJ, Kristensen K, Kanji GK. Fundamentals of total quality management: process analysis and improvement: Routledge; 2005.
- Evans JR, Lindsay WM. The management and control of quality: South-Western College Publishing, 1999.
- Hoyle, D. and J. Thompson, ISO 9000: 2000: auditing using the process approach, Butterworth-Heinemann, 2002.
- Ilieș, L., Crișan, E., Managementul calității totale, Editura Risoprint, Cluj-Napoca, 2011.
- Ilieș, L., Crișan, E., Managementul firmei și planul de afaceri, Ed. Risoprint, Cluj-Napoca, 2009.
- Kemp, S., Quality management demystified, McGraw-Hill, 2006.
- McCarty, T., Daniels, L., Bremer, M. and Gupta, P., The Six Sigma black belt handbook, McGraw-Hill New York, 2005.
- Association for Project Management (2006), The APM Body of Knowledge 5th Edition – Definitions;
- British Standards Institute (2000), BS6079-1: Guide to Project Management;
- Ferguson, C. (2011), PRINCE2 for small-scale projects, The Stationery Office, www.axelos.com/gempdf/PRINCE2_Small_Scale_Projects_White_Paper.pdf, accesat 06.06.2014;
- Gareis, R. (2005), Happy Projects, Manz Verlag, Vienna;
- Maylor, H. (2010 ), Project Management, 4th Edition, Harlow, Pearson Education;
- Office of Government Commerce (2009), An introduction to PRINCE2: Managing and Directing Successful Projects, UK;
- Project Management Institute (2004), Project Management Body of Knowledge.
CURS
Metode de evaluare
- 50% examen scris
Criterii de evaluare:
- Înțelegerea conceptelor și a noțiunilor juridice specifice dreptului muncii;
- Capacitatea de utilizare adecvată a noţiunilor specifice dreptului muncii;
- Înțelegerea importanței valorilor sociale ocrotite prin raporturile de drept al muncii;
- Capacitatea de a construi tipurile de argumente pro şi contra studiate.
- Capacitatea de a soluționa cazurilor practice generate de derularea raporturilor de muncă.
SEMINAR
Metode de evaluare
- 30% Proiect realizat de către fiecare student, conţinând: analiza stakeholderilor, planul iniţial, scopul şi obiectivele proiectului, structura detailată a activităţii, detaliile activităţii, diagrama de condiţionare a activităţilor, diagrama Gantt, bugetul proiectului
- 20% Evaluarea continua a activității studentului în cadrul cursului (rezolvarea celor 2 teme oferite pe parcurs)
Criterii de evaluare:
- Realizarea planului unui proiect conform elementelor prezentate în cadrul cursului și exercițiilor avute la seminarii
- Teme oferite pe parcurs
Obiective generale
- Obiectivul principal al cursului este constituit de realizarea analizei și intervenției organizaționale, în acest sens cursanții vor acumula cunoștințe necesare identificării pe baza datelor a problemelor organizaționale, respectiv vor dobândi principalele instrumente și tehnici utilizabile în generarea de soluții și implementarea acestora.
Obiective specifice
- Aprofundarea conceptelor generale legate de organizație, management, funcțiuni manageriale, funcțiuni ale firmei, management al timpului;
- Aprofundarea de către cursanți și utilizarea practică a elementelor necesare realizării unui proiect, ca instrument principal utilizabil în realizarea intervenției organizaționale;
- Utilizarea principalelor instrumente și tehnici necesare diagnosticului organizațional, definirii problematicii organizaționale, analiza cauzelor, generarea de soluții, respectiv implementarea acestora.