Psihologia vârstelor

InfoTitularTematicaBibliografieEvaluareObiective

Număr de credite: 4
Cod:PLR1069
Predare: curs 2h, 1h seminar
Limba de predare: română
Tip: obligatoriu, semestrul 3, nivel licenţă, specializarea Asistenţă Socială

Titular activităţi de curs: cercet. dr. Georgiana Susa-Erdogan
Titular activităţi de seminar: drd. Gabriela Urian, drd. Andreea Barbu
Universitatea Babeş-Bolyai

CURS/SEMINAR

 

  1. Teorii ale dezvoltării de-a lungul vieţii
  2. Etapa prenatală
  3. Naşterea. Caracteristici de dezvoltare ale nou-născutului
  4. Dezvoltarea cognitivă în primul an de viaţă
  5. Dezvoltarea socio-emoţională în primul an de viaţă
  6. Caracteristici ale dezvoltării fizice, cognitive şi socio-emoţionale în perioada 1 – 3 ani
  7. Etapa preşcolară – dezvoltare fizică, cognitivă şi socio-emoţională
  8. Caracteristici ale dezvoltării în perioada şcolară mică (copilăria mijlocie)
  9. Caracteristici ale dezvoltării în perioada adolescenţei I
  10. Caracteristici ale dezvoltării în perioada adolescenţei II
  11. Caracteristici în perioada adultă tânără
  12. Caracteristici ale dezvoltării în perioada adultă de mijloc
  13. Vârsta a treia – funcţionare fizică şi cognitivă
  14. Analiza integrativă a dezvoltării pe tot parcursul vieţii

 

 

 

CURS

 

Metode de evaluare

  • 40% – examen scris
  • 30% – proiect aplicativ

Criterii de evaluare

  • demonstrarea înţelegerii cunoştinţelor acumulate şi a capacităţii de transfer a acestor

  • realizarea unei lucrări pentru demonstrarea capacităţii de analiză critică a conceptelor şi teoriilor dezvoltării

 

 

SEMINAR

 

Metode de evaluare

  • 30% – examen scris

Criterii de evaluare

  • demonstrarea înţelegerii cunoştinţelor acumulate şi a capacităţii de transfer a acestora

 

 

Obiective generale

  • familiarizarea cu principalele caracteristici tipice ale dezvoltării copilului, adolescentului şi adultului

 

Obiective specifice

  • cunoaşterea principalelor abordări teoretice ale psihologiei dezvoltării
  • cunoaşterea rolului factorilor genetici şi de mediu în dezvoltare
  • înţelegerea modificărilor ontogenetice apărute pe parcursul vieţii
  • realizarea de observaţii ale comportamentului aplicând cunoştinţele învăţate