InfoTitularTematicaBibliografieEvaluareObiective
Număr de credite: 8
Cod: AMR 8012
Predare: curs 2h, seminar 2h
Limba de predare: Română
Tip: curs principal, semestrul 1, Masteratul Asistenţă socială şi economie socială
Corina Voicu
lector universitar doctor
Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială
Universitatea Babeş-Bolyai
lector universitar doctor
Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială
Universitatea Babeş-Bolyai
Curs
- Privire de ansamblu
- Planificarea resurselor umane
- Analiza posturilor
- Recrutarea personalului
- Selecția și angajarea personalului
- Motivarea personalului
- Motivarea personalului
- Managementul stresului
- Munca în echipă
- Rezolvarea conflictelor
- Rezolvarea conflictelor
- Supervizarea
- Evaluarea performanțelor
- Evaluarea performanțelor
Seminar
- Noțiuni de bază în management
- Organigrama, organizarea, nevoia de personal
- Analiza posturilor – fișa postului
- Metode de recrutare a personalului
- Analiza strategiilor de selecția a personalului
- Motivarea personalului – modele, limite
- Motivarea personalului
- Stresul personal și profesional
- Munca în echipă – avantaje, limite, facilități
- Metode de rezolvare a conflictelor, situații conflictuale
- Rezolvarea conflictelor
- Modele de supervizarea, instrumente folosite
- Evaluarea performanțelor organizației
- Evaluarea performanțelor angajaților
Bibliografie curs
- Bogathy, Z (coord). Manual de psihologia muncii și organizațională. Iași: Polirom.
- Zlate, M. 2004. Tratat de psihologie organizațional-managerială. Iași: Polirom.
- Porumb, E. 2001. Managementul resurselor umane. Cluj-Napoca: Editura Fundației pentru Studii Europene.
- Raboca, H., Dodu, M. 2013. Managementul resurselor umane, București: Editura Tritonic.
- Neamțu, N. 2015. Managementul serviciilor de asistență socială, Cluj-Napoca: Accent.
- Sirota, D., Mischkind L., Meltzer, M. 2010. Motivarea angajaţilor: cum creşte performanţa companiei odată cu entuziasmul oamenilor. Bucureşti: ALL.
- Anastasiu, L. 2007. Managementul resurselor umane: motivația și satisfacția muncii. Cluj Napoca.
- Abrudan, D. 2007. Motivarea, evaluarea performanțelor și recompensarea resurselor umane. Bouchard, N. 2006. Rezolvarea conflictelor la serviciu. Iași: Polirom.
- Milcu, M. 2009. Conflicte în grupuri și organizații: definiții, tipologii. Sibiu: Editura Universității ”Lucian Blaga”.
- Muntean, A. 2007. Aspecte practice și tendințe actuale. Iași: Polirom.
- Frunză, A. 2017 Supervizarea și dezvoltarea profesională a asistenților sociali. Iași: Lumen
Bibliografie seminar
- Bogathy, Z (coord). Manual de psihologia muncii și organizațională. Iași: Polirom.
- Zlate, M. 2004. Tratat de psihologie organizațional-managerială. Iași: Polirom.
- Porumb, E. 2001. Managementul resurselor umane. Cluj-Napoca: Editura Fundației pentru Studii Europene.
- Raboca, H., Dodu, M. 2013. Managementul resurselor umane, București: Editura Tritonic.
- Neamțu, N. 2015. Managementul serviciilor de asistență socială, Cluj-Napoca: Accent.
- Sirota, D., Mischkind L., Meltzer, M. 2010. Motivarea angajaţilor: cum creşte performanţa companiei odată cu entuziasmul oamenilor. Bucureşti: ALL.
- Anastasiu, L. 2007. Managementul resurselor umane: motivația și satisfacția muncii. Cluj Napoca.
- Abrudan, D. 2007. Motivarea, evaluarea performanțelor și recompensarea resurselor umane. Bouchard, N. 2006. Rezolvarea conflictelor la serviciu. Iași: Polirom.
- Milcu, M. 2009. Conflicte în grupuri și organizații: definiții, tipologii. Sibiu: Editura Universității ”Lucian Blaga”.
- Muntean, A. 2007. Aspecte practice și tendințe actuale. Iași: Polirom.
CURS
Metode de evaluare
- 50% examen scris
Criterii de evaluare:
- Examen scris în sesiunea din conținutul disciplinei discutat în cadrul întâlnirilor sau recomandat prin fișa disciplinei și suportul de curs
SEMINAR
Metode de evaluare
- 40% – evaluarea materialului în formă scrisă
Criterii de evaluare
- Realizarea temelor de control și predarea la datele stabilite
Obiective generale
- Cursul își propune prezentarea noțiunilor generale privind resursele umane și discutarea strategiilor și modelelor de administrare a resurselor umane în mod aplicat în serviciile sociale și întreprinderile de economie socială
Obiective specifice
- familiarizarea cu terminologia specifică resurselor umane
- cunoașterea și înțelegerea unor modele de bază folosite în managementul resurselor umane
- înțelegerea traseului alocării și ocupării posturilor în cadrul unei organizații
- cunoașterea strategiilor de motivare a personalului
- cunoașterea conținutului și procesului de supervizare
- deprinderea unor modele de abordare a conflictelor inter-organizaționale
- formarea abilităților de muncă în echipă și administrare a echipei multidisciplinare
- înțelegerea procedurilor și modelelor de evaluarea a performanțelor și specificitatea lor în domeniul serviciilor sociale