InfoTitularTematicaBibliografieEvaluareObiective
Număr de credite: 4
Cod: ALR2304
Predare: lucrare practică 6h
Limba de predare: română
Tip: semestrul 3, nivel licenţă, specializarea Asistenţă Socială
Felul disciplinei: în domeniu
Florina Pop
lector universitar doctor
Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială
Universitatea Babeş-Bolyai
Conţinuturi
- Definirea conceptelor, teoriilor şi a metodelor de diagnoză şi intervenție în vederea reducerii riscurilor sociale
- Utilizarea diagnozei sociale în raport cu normele şi specificul socio-cultural al comunităţii
- Aplicarea valorilor şi a principiilor deontologiei profesionale în procesul de intervenţie
- Monitorizarea şi evaluarea procesului de asistare de la nivel individual, de grup sau comunitar
- Elaborarea de planuri de intervenție specifice în asistarea persoanelor şi grupurilor aflate în dificultate
- Identificarea metodelor şi tehnicilor adecvate de comunicare cu beneficiarii
- Explicarea şi interpretarea strategiilor de reintegrare socială a grupurilor vulnerabile
- Monitorizarea planurilor de intervenţie privind integrarea socio-profesională a beneficiarilor
- Elaborarea de programe în domeniul asistenţei sociale a persoanelor şi grupurilor dezavantajate social
- Autoevaluarea obiectivă a nevoii de formare profesională și identificarea resurselor și modalităților de dezvoltare personală și profesională în scopul inserţiei şi adaptării la cerinţele pieţei muncii
- Cojocaru, Ş., (2006), Proiectul de intervenţie în asistenţa socială, Iaşi, Editura Polirom, p: 165-183
- Hepworth, D.H., Rooney, R.H., Rooney, G.D., Strom-Gottfried, K., Larsen, J. (2006), Direct Social Work Practice. Theory and Skills, Thomson Brooks/Cole
- Miley, Karla, K., O’Melia, Michael şi DuBois, Brenda, (2006), Practica asistenţei sociale, abordare participativă, Iaşi, Editura Polirom.
- Neamţu, Nicoleta (coordonator) şi Fabian, Andrea, (2001), Metode şi tehnici de asistenţă socială a familiei, Ghid practic, Cluj-Napoca, Editura Word System.
- Neamţu, Nicoleta (coordonator) şi Ciornei, Carmen, (2001), Practica asistenţei sociale, competenţe specifice, Cluj-Napoca, Editura Pro Vita.
- Neamţu, N. (2001). Metode de asistenţă socială a familiei : lucrări practice. Cluj Napoca
- Roth, M., (2003), Perspective teoretice şi practice ale asistenţei sociale, Cluj-Napoca, Presa universitară clujeană, p:78-145
- Roth, M., Rebeleanu, A. (2007). Asistenţa socială. Cadru conceptual şi aplicaţii practice. Cluj Napoca: Presa Universitară Clujeană.
- Ryan, T., Walker, R. (2003) Life Story Work, British Agencies for Adoption and Fostering
- Practica de specialitate (III), Suport de curs.
LUCRARE PRACTICĂ
Metode de evaluare
- 20% – evaluarea raportului de practică de vară
- 60% – evaluarea raportului de practică de semestru
- 20% – colocviu
Criterii de evaluare
- predarea raportului de practică de vară însoțit de acordul individual de practică
- predarea raportului de practică de semestru însoțit de acordul individual de practică și de fișa individuală de prezență
- prezentarea activităţilor de practică realizate
Obiective generale
- dezvoltarea abilităţilor și deprinderilor specifice muncii de asistare socială
Obiective specifice
La finalul stagiului de practică studenţii trebuie să:
- înţeleagă şi să acumuleze cunoştinţele teoretice pe care se bazează acţiunea profesională
- se antreneze în ceea ce înseamnă acordarea de ajutor conform standardelor profesiei de asistent social
- să sprijine activitatea instituţiei/organizaţiei unde îşi desfăşoară practica în limita competenţei lor şi necesităţile beneficiarilor prin: oferirea de suport psiho-social beneficiarilor, sprijinirea acestora în integrarea socială, desfăşurarea de activităţi recuperatorii, medierea relaţiilor cu familia, anchete sociale, evaluarea nevoilor beneficiarilor, etc.