Facultate
Caută
Close this search box.

Metodologia cercetării calitative în asistenţa socială

Informații utile

Număr de credite: 7

Cod: AMR1022

Predare: curs 2h, seminar 2h

Limba de predare: română

Tip: curs principal, semestrul 2, Masteratul european în drepturile copiilor

Curs:

1 Prezentarea generala a tematicii cursului, a structurii si surselor de informare.

Prezentarea standardelor de evaluare minime, medii si maximale.

Comunicarea de catre studenti a nevoilor/ asteptarilor cu privire la curs.


2 Cantitativ si calitativ in stiintele sociale. Dileme si tensiuni


3 Designul unei cercetari calitative (I): scopul, cadrul conceptual.


4 Designul unei cercetari calitative (II): Formularea intrebarilor de cercetare si operationalizarea lor


5 Interviul. Implicatii pentru interpretare cu ajutorul NVivo (Comaparea succesiva, codarea deschisa si axiala, esantionarea teoretica, memos, diagrame).

6 Focus-grupul. Implicatii pentru interpretare cu ajutorul NVivo


7 Observatia. Tipuri de observatie si integrarea lor in analiza cu ajutorul Nvivo.


8 Metode participative de colectare a datelor calitative (Jurnalul, harta, fotografia, Participatory Rural Appraisal)


9 Cercetarea-actiune


10 Analiza documentelor cu ajutorul Nvivo.


11 Validitatea si fidelitatea in cercetarea calitativa. Asigurarea fidelitatii cu ajutorul NVivo


12 Elemene de etica in cercetare. Protectia datelor in Nvivo.


13 Limite in utilizarea Nvivo pentru interpretarea datelor calitative.


14 Sinteza cursului, clarificări.


Seminar:

S1. Redactarea unui consimtamant informat

S.2. Identificarea unei teme de cercetare comune/ grupa

S.3-6 Pregatirea procesului de culegere si transcriere a datelor (teme si intrebari pentru interviu semi-structurat)

S.7 Review al metodelor participative care se preteaza cercetarilor cu copii

S. 8 Analiza experientelor de cercetare cu copii

S9 Familiarizarea cu setarile Nvivo: principalele caracteristici, structura si personalizarea paginii de lucru, functiile de baza in analiza.

S 10 Crearea unui proiect in Nvivo. Importarea documentelor si a materialelor multimedia, crearea de materiale noi, setarea cazurilor si a atributelor. Exercitii

S 11. Clasificarea materialului in teme. Tehnici de codare. Exercitii

S 12. Introducerea elementelor de interpretare proprie. Adnotari, memos, crearea legaturilor intre texte, stabilirea de relatii si seturi. Exercitii

S 13. Munca in echipa. Utilizarea elementelor care permit interpetarea simultana, compararea analizelor.

Raportarea datelor calitative. Exportarea informatiei si tehnici de prezentare a rezultatelor.

Bibliografie obligatorie:

Patton, M.Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods, vol. 1-2. Sage. Chapter 1,2,3 si 5.

Silverman, D. (2004). Interpretarea datelor calitative. Metode de analiza a comunicarii, textului si interactiunii. Iasi: Polirom.

Medelyan, A (nd) Coding Qualitative Data: How to Code Qualitative Research. URL: https://getthematic.com/insights/coding-qualitative-data/

Maxwell, J.A. (2005). Qualitative research design. An interactive approach. NY: SAGE.

Wilson, J.C. & Powell, M. (2001). Understanding a child’s mind & Preparation and planning of the interview. In A guide to interviewing children. Essential skills for counsellors, police, lawyers, and social workers.


Bibliografie seminar:

Medelyan, A (nd) Coding Qualitative Data: How to Code Qualitative Research. URL: https://getthematic.com/insights/coding-qualitative-data/

Denzin si Lincoln (2018) The SAGE Handbook of Qualitative Research (partial)

Curs:

50% Examen


Seminar:

30% Evaluare pe parcurs

10% Evaluare la ultyimul seminar, sala 401.

Obiectivul general al disciplinei: Sa formeze capacitatea de culegere si interpretare a  datelor calitative cu ajutorul unui program computerizat

Obiectivele specifice:

·        Sa familiarizeze studentii cu principiile cercetarii calitative

·        Sa familiarizeze studentii cu terminologia specifica interpretarii datelor calitative (e.g. codare, cazuri, attribute, seturi).

·        Sa prezinte etapele interpretarii datelor calitative, cu ajutorul unui program computerizat

·        Sa prezinte avantajele si limitele interpretarii datelor calitative cu ajutorul unui program computerizat

 

Titular curs

Seminar

Program

Acest curs se studiază în următoarele programe:

four children standing on dirt during daytime
Navigare rapidă

Discipline similare

Accessibility Toolbar

Facultatea de Sociologie și Asistență Socială