Număr de credite: 4
Cod: ALR2404
Predare: curs 2h, seminar 2h
Limba de predare: română
Tip: semestrul 4, nivel licenţă, specializarea Asistenţă Socială
Felul disciplinei: obligatorie
Pagină internă: https://psihosoc.wordpress.com/
Curs
1. Cum putem înțelege lumea socială? Cercetarea în psihologia socială.
2. Comunicarea – comunicarea verbală și non-verbală
3. Cogniția socială (1) – percepția și formarea impresiilor
4. Cogniția socială (2) – schemele și atribuirea
5. Sinele - cunoașterea sinelui, iluzile pozitive și stima de sine
6. Schimbarea Atitudinilor
7. Influența Socială (1) – conformitatea
8. Influența Socială (2) - persuasiunea și autoritatea
9. Grupul Social
10. Devianța
11. Prejudecata
12. Efectele stereotipurilor și ale discriminării
13. Atracția și Relațiile Romantice
14. Curs final. Recapitulare
Seminar
S1 – Experimentul în Psihologia Socială
S2 – Comunicarea non-verbală și minciuna
S3 – Percepția
S4 – Iluzile pozitive
S5 – Stima de sine și comparația socială
S6 – Conformarea
S7 –Acțiunea socială
S8 – Autoritatea
S9 – Devianța
S10 – Prejudecata și relațiile inter-grupuri - Robers Cave
S11 – Efectul Pygmalion
S12 – Psihologie Pozitivă
S13 – Atracția și Relațiile Romantice
S14 – Evaluare
Curs
a). Obligatorie:
Cărți:
Jacinto, L. G. (2022). Descoperă Psihologia. Mintea Socială.O perspectiva psihologica. Litera
Matute, H. (2022).Descoperă Psihologia. Prejudecati si erori cognitive. Cand propria minte ne insala. Litera (cap: Introducere, Minți de peșteră și Capcanele minții; pp. 7 – 74)
Articole:
Burger, J. M. (2009). Replicating Milgram: Would people still obey today? American Psychologist, 64(1), 1–11. doi:10.1037/a0010932
Darley, J. M., & Batson, D. C. (1973). From Jerusalem to Jericho”: A study of situational and dispositional variables in helping behavior. Journal of personality and social psychology, 27(1), 100. doi:10.1037/h0034449
Darley, J. M., & Latané, B. (1968). Bystander intervention in emergencies: Diffusion of responsibility. Journal of Personality and Social Psychology,8(4), 377–383. doi:10.1037/h0025589
Ekman, P., & O’Sullivan, M. (1991). Who can catch a liar? American psychologist, 46(9), 913.
Hilton, J. & Hippel, W. (1996). Stereotypes. Annual Review of Psychology, 47, 237-271
b). Recomandată:
Butler G. & Mcmanus, F. (2020). Psihologie. O foarte scurta introducere. Litera (org. Oxford University Press)
Sanjuan, A. M. (2023). Descopera psihologia. Disonanta cognitiva. Arta autojustificării. Litera
Crisp, R. J. (2015). Social Psychology: A Very Short Introduction. Oxford University Press.
Darley, J. M., & Latané, B. (1968). Bystander intervention in emergencies: Diffusion of responsibility. Journal of Personality and Social Psychology, 8(4), 377–383. doi:10.1037/h0025589
Milgram, S. (1963). Behavioral study of obedience. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 67(4), 371–378. doi:10.1037/h0040525
Stephan, W. G., & Stephan, C. W. (1996). Predicting prejudice. International Journal of Intercultural Relations, 20(3),
409-426.
Bibliografie seminar
a). Obligatorie:
Ekman, P., & O’Sullivan, M. (1991). Who can catch a liar? American psychologist, 46(9), 913. Preluat de pe https://www.paulekman.com/wp-content/uploads/2013/07/Who-Can-Catch-A-Liar.pdf
Williams, L. E., & Bargh, J. A. (2008). Experiencing physical warmth promotes interpersonal warmth. Science, 322(5901), 606-607.
Pronin, E., Lin, D. Y., & Ross, L. (2002). The Bias Blind Spot: Perceptions of Bias in Self Versus Others. Personality and Social Psychology Bulletin, 28(3), 369-381. doi:10.1177/0146167202286008
Tiggemann, M., & Anderberg, I. (2020). Social media is not real: The effect of ‘Instagram vs reality’images on women’s social comparison and body image. New media & society, 22(12), 2183-2199.
Darley, J. M., & Batson, D. C. (1973). From Jerusalem to Jericho”: A study of situational and dispositional variables in helping behavior. Journal of personality and social psychology, 27(1), 100. doi:10.1037/h0034449
Burger, J. M. (2009). Replicating Milgram: Would people still obey today? American Psychologist, 64(1), 1–11. doi:10.1037/a0010932
Keizer, K., Lindenberg, S., & Steg, L. (2008). The spreading of disorder. science, 322(5908), 1681-1685.
Rosenthal, R., & Jacobson, L. (1966). Teachers’ expectancies: Determinants of pupils’ IQ gains. Psychological reports, 19(1), 115-118. doi:10.2466/pr0.1966.19.1.115
Sternberg, R. J. (1986). A triangular theory of love. Psychological review, 93(2), 119–135. doi:10.1037/0033-295X.93.2.119
b). Recomandată:
Butler G. & Mcmanus, F. (2020). Psihologie. O foarte scurta introducere. Litera (org. Oxford University Press)
Sanjuan, A. M. (2023). Descopera psihologia. Disonanta cognitiva. Arta autojustificării. Litera
Crisp, R. J. (2015). Social Psychology: A Very Short Introduction. Oxford University Press.
Darley, J. M., & Latané, B. (1968). Bystander intervention in emergencies: Diffusion of responsibility. Journal of Personality and Social Psychology, 8(4), 377–383. doi:10.1037/h0025589
Milgram, S. (1963). Behavioral study of obedience. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 67(4), 371–378. doi:10.1037/h0040525
Stephan, W. G., & Stephan, C. W. (1996). Predicting prejudice. International Journal of Intercultural Relations, 20(3),
409-426.
Curs:
- 70% Examen scris (format față în față) în sesiune
Seminar:
- 30% Participare activă și constructivă la întâlniri și calitatea intervențiilor
Obiective generale: Familiarizarea studenților cu principalele abordări din domeniul psihologiei sociale.
Obiective specifice: Familiarizarea studenților cu conceptele și modelele teoretice fundamentale ale psihologiei sociale.
Dezvoltarea înțelegerii complexe a relațiilor sociale.
Dobândirea capacității de analiză și interpretare a fenomenelor sociale.
Acest curs se studiază în următoarele programe:
Nu există fișă de discipline atașată.
B-dul 21 Dec. 1989 Nr. 128, Cluj-Napoca 400604
+ 40-264-42.46.74
+ 40-264-41.99.58
+ 40-264-42.46.74