Facultate
Caută
Close this search box.

Managementul strategic al resurselor umane

Informații utile

Număr de credite: 8

Cod: AMR1101

Predare: curs 2h, seminar 1h

Limba de predare: Română

Tip: curs principal, semestrul 1, Masteratul Managementul Strategic al Resurselor Umane

1. Managementul strategic al resurselor umane – concepte de bază

2. Procese fundamentale de MRU

3. Strategia de RU - elemente generale

4. Managementul internațional strategic al resurselor umane

5. Planificarea și recrutarea strategică a resursei umane (RU)

6. Selecţia strategică a RU

7. Pregătirea şi perfecţionarea profesională strategică a RU

8. Evaluarea strategică a performanţei RU

9. Strategii de motivare şi recompensare a RU

10. Abordarea strategică a managementului conflictelor organizaționale

11. Managementul carierei/Managementul talentului - elemente strategice

12. Managementul culturii organizațiilor internaționalizate

13. Managementul angajaților expatriați

14. Knowledge Management (managementul cunoaşterii) și Learning Organization (”organizaţia care învaţă”) – elemente strategice

 

Seminarul va urma structura cursului, accentul fiind pus pe studii de caz, exerciții, texte reprezentative pentru fiecare dintre tematicile abordate.

Bibliografie obligatorie

1.   Armstrong, Michael, Armstrong's Handbook of Strategic Human Resource Management, ed.5, Kogan Page, London, Philadelphia, New Dehli, 2011

2.   Armstrong, Michael, Managementul resurselor umane – manual de practică, Codecs, București, 2003

3.   Cole, Gerald A., Managementul personalului, Codecs, București, 2000

4.   Mead, Richard, International Management. Cross-cultural Dimensions, Blackwell Publishing, Malden, Oxford, Carlton Victoria, 2005

Bibliografie opțională

1.   Ashkanasy, Neal M., Wilderom, Celeste P.M., Peterson, Mark F. (eds.), Handbook of Organizational Culture&Climate, Sage Publications, Inc., Thousand Oaks, London, New Delhi, 2000

2.   Aycan, Zeynep, ”The interplay between cultural and institutional/structural contingencies in human resource management practices”, The International Journal of Human Resource Management, 16 :7, ianuarie 2005, pp. 1083-1119

3.   Bibu, Nicolae Aurelian, Management comparat : abordarea interculturală, o abordare modernă, Ed. Mirton, Timișoara, 2006

4.   Child, John; Faulkner, David; Pitkethly, Robert, The Management of International Acquisitions, Oxford, University Press, 2003

5.   Dowling, P.J., Festing, M., Engle, Sr., A.D., International Human Resource Management (ed. a 5-a), Thomson Learning, London, 2008

6.   Manolescu, Aurel, Managementul resurselor umane: aplicații, Editura Economică, București, 2004

7.   Nicolescu, Ovidiu, Management comparat : Uniunea Europeană, Japonia şi S.U.A. (ed. a 3-a revizuită), Ed. Economică, București, 2006

8.   Osoian, Codruţa Luminiţa, Managementul resurselor umane, Presa Universitară Clujeană, Cluj Napoca, 2006

9.   Nica, Panaite, Managementul performanţelor resurselor umane: analiza, proiectarea şi evaluarea posturilor: evaluarea resurselor umane, Sedcom Libris, Iași, 2010

10. Sparrow, P. (ed.), Handbook of International Human Resource Management. Integrating People, Process and Context, John Wiley & Sons Ltd., UK, 2009

11. Sparrow, P., Brewster, C., Harris, H., Globalizing Human Resource Management, Routledge, NY, 2004

Curs: - 80% prezentare proiect individual


Seminar: - 20% teme/exerciții/sarcini rezolvate în sală/în mediul de lucru online 

Obiectivul general al disciplinei: Creșterea conștientizării rolului strategic al capitalului uman și a modului de gestionare a acestuia în concordanță cu specificul contextului cultural, societal și instituțional din care provine/în care își desfășoară activitatea o organizație, în vederea obținerii unui avantaj competitiv durabil;


Obiective specifice: cunoaşterea specificului proceselor de MRU în diferite contexte socio-culturale și în funcție de diferitele tipuri de organizații;

cunoaşterea diferitelor practici de MRU la nivelul organizaţiilor, a specificului acestora în funcţie de activitatea desfășurată, de mărimea organizaţiei, de forma sub care acestea sunt prezente pe piaţa națională/ internaţională, de tipurile de strategii generale și de MRU adoptate și de contextul societal, cultural și instituțional în care operează organizația respectivă;

Titular curs

Seminar

Program

Acest curs se studiază în următoarele programe:

Navigare rapidă

Discipline similare

Accessibility Toolbar

Facultatea de Sociologie și Asistență Socială