Mihai Bogdan Iovu

Departament: Departamentul de Asistență Socială

Titlu: Conferentiar Doctor Universitar

Adresa:Clădirea Mărăști, str. Anghel Saligny

Birou: 313

Email:iovu.mihai@socasis.ubbcluj.ro

BioInteresePredarePublicaţiiProiecte

Conf. univ. dr. habil. Mihai-Bogdan IOVU este cadru didactic al departamentului de Asistență socială din 2010, licențiat în Asistență Socială (2006). A absolvit un master în Sociologie – Copiii și copilăria în societățile în schimbare: Abordare multidisciplinară (2007) și în Științe Politice – Proiectarea cercetării și analiza datelor în științele sociale (2009), iar doctoratul l-a obținut în Sociologie la Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca (2010) cu o temă analizând abuzul și neglijarea copilului în familia românească. Formarea sa a fost completată de un stagiu postdoctoral la Rutgers, the Sate University of New Jersey în domeniul asistenței sociale prin intermediul unei burse Junior Fulbright (2010-2011) și printr-un stagiu de 3 luni la Freie Universität Berlin în domeniul drepturilor copilului (2012-2013). Din 2017 este conducător de doctorat în cadrul Școlii Doctorale de Sociologie a Universității Babeș-Bolyai. Din 2013 este membru în Colegiul Național al Asistenților Sociali din România și din 2016 membru în comisa de cercetare a acestuia. 

  • Drepturile copilului;
  • Practica asistenței sociale bazată pe dovezi;
  • Formarea asistenților sociali.
  • Drepturile copiilor şi societatea;
  • Protecţia copilului;
  • Asistarea infractorilor cu probleme de sănătate mentală;
  • Strategii de obţinere de fonduri pentru organizaţiile non-profit;
  • Asistenta sociala in domeniul sanatatii mentale.
TitluCitat deAnul
Emotional intelligence and life satisfaction in Romanian university students: The mediating role of self-esteem and social support
PL Runcan, MB Iovu
Revista de cercetare si interventie sociala 40, 137-148, 2013
232013
The role played by the social environment within the future’s plans of youth
A Muntean, M Roth, MB Iovu
Revista de cercetare si interventie sociala 28, 7-22, 2010
82010
Adolescents’ positive expectations and future worries on their transition to adulthood
MB Iovu
Procedia-Social and Behavioral Sciences 149, 433-437, 2014
62014
Evidence-based practice: Knowledge, attitudes, and beliefs of social workers in Romania
MB Iovu, P Runcan
Revista de cercetare şi intervenţie socială 38, 54-70, 2012
62012
Family Functioning in Maltreating Families: Implications for Parenting Programs
MB Iovu
Revista de cercetare [i interven] ie social 34, 127-43, 2011
62011
How do high school seniors see their future? Parental and peer influences on their personal and professional plans
MB Iovu
Social Change Review 12 (1), 25-42, 2014
42014
Current issues and future directions in evidence-based child protection practices: A view from Romania
MB Iovu
Journal of evidence-based social work 10 (5), 389-395, 2013
42013
Maltratarea copilului în familia românească: de la teorie la practică
MB Iovu
Presa Universitară Clujeană, 2011
42011
Intentions to engage in evidence-based practice among undergraduate social work students: Preliminary findings from Romania
MB Iovu
Journal of evidence-informed social work 12 (3), 302-309, 2015
32015
A study of the attitudes, self-efficacy, effort and academic achievement of social work students towards research methods and statistics: A diachronic approach
MB Iovu, P Runcan, R Runcan
Revista de Asistenta Sociala, 103, 2015
32015
Senior High School Students' Job Planning for the Future: What Factors Really Matter?
MB Iovu
Revista de Asistenta Sociala, 59, 2013
32013
Constructing future expectations in adolescence: relation to individual characteristics and ecological assets in family and friends
MB Iovu, PT Hărăguș, M Roth
International Journal of Adolescence and youth 23 (1), 1-10, 2018
22018
An Exploratory Case Study of the Religiosity, Spirituality and Death Attitudes in Two Romanian Elderly Day Centres
MB Iovu, R Mocean, R Runcan, P Runcan
Revista de Asistenta Sociala, 47, 2015
22015
Developing evidence-based practice questionnaires: A descriptive analysis on a sample of Romanian social workers
MB Iovu
Applied social sciences: Social work, 65-70, 2013
22013
The potential of ISPCAN Child Abuse Screening Tool Children’s Version (ICAST‑CH) for mapping child maltreatment experiences
M Iovu
Perspect. asupra Probl. din Domen. Educ.‑Cercet. si Apl. Cluj‑Napoca: Presa …, 2012
22012
Future expectations of senior high schoolers in Romania
MB Iovu
International Journal of Adolescence and Youth 20 (4), 518-527, 2015
12015
Evidence-Based Practice among Romanian Social Workers: Attitudes, Utilization, and Barriers
MB Iovu, C Goian, PL Runcan
Journal of evidence-informed social work 12 (5), 524-533, 2015
12015
Adolescents' Plans for Family Formation: Preliminary Findings from Romania
MB Iovu, P Haragus, M Roth, S Raiu, AK David, D Csaba, C Faludi, ...
Revista de Asistenta Sociala, 131, 2013
12013
The potential use of computer-assisted qualitative data analysis software (CAQDAS) to analyze children's perceptions of maltreating families
MB Iovu, PL Runcan
Revista de Asistenta Sociala, 67, 2012
12012
Urban Communities as a Social Space for Child Abuse
MB Iovu, M Roth
Social Change Review 8 (1), 5-31, 2010
12010
Vezi toate articolele

Burse și granturi individuale

  • 2011-2013. Bursă postdoctorală (18 luni) Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, Experienţa maltratării copilului în familie. Studiu asupra copiilor din România cu istorie oficială de abuz (POSDRU 89/1.5/S/60189),
  • 2010-2011. Bursă Junior Fulbright (9 luni). School of Social Work, Rutgers, the State University of New Jersey (IIE grantee ID 15102117)
  • 2007-2010. Abuzul şi neglijarea copilului în familia românească. O perspectivă ecologică (BD #398),

Membru echipe de cercetare:

  • 2015-2016 Participation, Experience and Empowerment of Roma Youth, PEER (JUST/2013/FRAC/AG/6230), Director proiect: Maria Roth
  • 2014-2015. Inclusiv: Rețea de centre suport pentru integrarea persoanelor vulnerabile pe piața muncii în 6 regiuni din România (POSDRU/165/6.2/S/142913), Director proiect UBB: Cristina Baciu
  • 2011-2014. Rezultante ale adolescenţei. O analiză longitudinală aefectelor mediului social asupra tranziţiilor de succes către viaţa adultă. (PN-II-ID-PCE-2011-3-0543), Director proiect: Maria Roth
  • 2007-2010. Diagnosticul social al performanţei şcolare prin ScalaSocială a Succesului Şcolar (SSP-Ro) şi proiectarea unor metode de intervenţievalidate prin cercetare (#91063), Director proiect: Maria Roth
  • 2007-2009. Child Rights Education Development – Moldova and Serbia (CREDMOS #52008_2006), Responsabil pentru România: Maria Roth
  • 2008. Child Abuse and Violence against Children – Services of Intervention (UNICEF#30958), Directror proiect: Maria Roth