Număr de credite: 5
Cod: ALR1104
Predare: curs 2h, seminar 2h
Limba de predare: română
Tip: disciplină complementară, semestrul 1, nivel licenţă, specializarea Antropologie, Sociologie, Resurse Umane
Curs:
Drumul spre statutul de ştiinţă al psihologiei
Metode de cercetare în psihologie
Procesele senzoriale
Limbajul
Memoria: memoria senzorială, memoria de lucru şi memoria de lungă durată, episodic versus semantic; implicit versus explicit
Procesele emoţionale
Motivația
Personalitatea – elementele personalităţii
Personalitatea şi dimensiunile ei psihologice
Bibliografia obligatorie:
Mih, V. (2018). Psihologie general şi a Personalităţii, curs IDD
Attkinson R. si Attkinson R. (2002). Introducere in psihologie. Ed. Tehnică.
Miclea, M. (1994).Psihologie Cognitivă. Ed. Gloria. Cluj-Napoca
Radu, I (si col.) (1991). Introducere în psihologia contemporană.Ed. Sincron.
Parot, F., şi Richelle, M. (1995). Introducere în psihologie: Istoric şi metode, Ed. Humanitas.
!!! Notă: din lucrările menţionate mai sus, este obligatorie parcurgerea doar a capitolelor
aferente temelor predate lacurs
Bibliografia opţională:
Hayes. N., &Orrell, S. (1997; 2003). Introducere în psihologie, AllEducational: Iaşi.
Frank Landy (1987). Psychology, The Science Of People.
Miclea, M. (1994), Psihologie Cognitivă. Ed. Gloria. Cluj-Napoca
Opre Adrian (coord.) (2002) (2003). Noi tendinţe în psihologia personalităţii. Vol I. Modele
teoretice; Vol II. Diagnoză, studii experimentale şi aplicaţii. Editura ASCR, Cluj Napoca.
Opre Adrian (coord.) (2003). Noi tendinţe în psihologia personalităţii
Opre, A. (2007/) Introducere în teoriile personalităţii. Editura ASCR, Cluj Napoca
Curs
examen, 45%
Seminar
sarcina de semestru, 45%
Evaluarea finală se va realiza pe baza unui examen scris de tip grilă desfăşurat în sesiunea de la finele semestrului V. Nota finală se compune din:
a. punctajul obţinut la acest examen în proporţie de 45% (4.5puncte: 4.5 + 1 din oficiu)
b. evaluarea sarcinii de pe parcursul semestrului 45% ( maxim 4.5 puncte)
Condiţiile simultane pentru promovarea examenului la Psihologie generală sunt: - minim 5 puncte din nota finală (punctaj reunit: sarcina de semestru şi examen)
Obiectivul general al disciplinei:
Familiarizarea studenților cu principalele concepte din psihologie și cu modele teoretice din psihologia personalității, modalitățile de evaluare și aplicațiile lor în practica psihologică
Obiectivele specifice:
Analiza comparativă a paradigmelor psihologiei contemporane şi suscitarea interesului pentru studiul psihologiei ştiinţifice.
Formarea unei imagini generale asupra comportamentului uman şi a proceselor psihice ce îl susţin.
Familiarizarea studenţilor cu principalele domenii aplicative ale psihologiei.
Dezbaterea problemei existenţei mai multor abordări ale personalităţii
Acest curs se studiază în următoarele programe:
No items found.
B-dul 21 Dec. 1989 Nr. 128, Cluj-Napoca 400604
+ 40-264-42.46.74
+ 40-264-41.99.58
+ 40-264-42.46.74