Facultate
Caută
Close this search box.

Supervizarea în asistența socială

Informații utile

Număr de credite: 4

Cod: ALR 2323 

Predare: curs 2h

Limba de predare: Română

Tip: curs opțional, semestrul 3, semestrul 5 licență Asistență Socială

Curs

1.    Prezentarea genera a temei. Clarificarea sarcinilor de lucru

2.    Clarificări terminologice, definii, funcții

3.    Istoricul apariției supervizării în asistența socială. Modele intemaționale (SUA    și UE)  și multidisciplinare

4.    Contextul legislativ românesc, arii de desfășurare. Proceduri, metode, tehnici, instrumente

5.    Tipuri de supervizare - avantaje și limite

6.    Supervizarea intenă și externalizarea supervizarii

7.    Supervizatul - sarcini, roluri, activități, beneficii, implicații

8.    Supervizorul - pregatire, roluri, sarcini, competențe  

9.    Procesualitatea supervizării (organizarea și desfășurarea ședintelor) și funcțiile ei

10. Modele practice utilizate în asistea socială. Dileme etice în supervizare și limite profesionale

11. Prezentarea referatelor. Discuții pe marginea subiectelor abordate

12. Prezentarea referatelor. Discuții pe marginea subiectelor abordate

13. Prezentarea referatelor. Discuții pe marginea subiectelor abordate

14. Recapitulare, clarificări, concluzii

Obligatorie:

 

Beckett, C. (2021). Supervision. A guide to helping professions, SAGE Publ.

 

Cojocaru, Ș. (2005). Supervizarea în asistența socială. În Ștefan Cojocaru. Metode apreciative în asistența socială. Ancheta, supervizarea si managementul de caz, Ed. Polirom, lasi, p. 107- 158

 

Frunză, A. (2017). Supervizarea şi dezvoltarea profesională a asistenţilor sociali, Ed. Lumen

 

Lazăr, F., Laszlo, D., Iovu, M. (2016). Intervizare-supervizare. În Florin Lazăr, László Csaba Dégi, Mihai Bogdan Iovu. Renașterea unei profesii sau despre cum e să fii asistent social în România? București: Tritonic, p. 83

 

Munteanu, A. (2007). Câteva aspecte privind supervizarea, inițierea supervizării în România. În coord. Munteanu & Sagebiel. Practici în asistența socială. România și Germania, Ed. Polirom, p. 103-136

 

Reuven E. Z., R., Refaeli, T., Shemesh, S., Gottlieb, S., & Ben-Porat, A. (2020). Supervision Satisfaction Among Social Work Students in Israel: Supervision Components, Peer Support, and Trauma-Related Factors. Research on Social Work Practice, 30(8), 884-894. https://doi.org/10.1177/1049731520936755

 

Unguru, E. (2019) Construcția socială a supervizării în asistența socială, Ed. Lumen, Iași

 

 

Suplimentară:

Caras, A., Sandu, A. (2014). The Role of Supervision in Professional Development of Social Work Specialists" in Journal of Social Work Practice, (28)1:75-94.

Coulton, P., Krimmer, L. (2005). Co-supervision of social work students: A model for meeting the future needs of the profession. In Australian Social Work, (58)2:154-166.

Milicenco, S. (2013). Importanța supervizării în practica asistenței sociale. În Studia Universitatis Moldaviae. Revista Științifică a Universității de Stat din Moldova, Seria   Sțiințe Sociale, 8(68 ):21 -25.

xxx Legea nr. 292/2011 Legea asistenței sociale, publicată în Monitorul Oficial nr. 905 din 2011

xxx Ordinul nr. 288 din 6 iulie 2006 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului Publicat în  Monitorul Oficial nr. 637 din 24 iulie 2006

Notare referat scris și susținere orală referat: 60%

din care 30% conținut referat scris și 30% calitatea prezentării/susținerii


Evaluare în presesiune: 30%

Punct fin oficiu: 10%

Obiectivul general al disciplinei: Cursul își  propune  prezentarea  noțiunilor  generale și specifice legate   de practica supervizării folosită în mod specific în asistența socia.

 

Se dorește, de asemenea, învățarea procedurilor practice de desfășurare a  supervizării, urmărindu-se familiarizarea cu instrumentele și metodele de lucru.

 

Obiectivele specifice:

-       dezvoltarea capacității de a transfera cunoștințele teoretice în munca efectivă

-       înțelegerea necesității supervizării pentru asistența socială

-       formarea capacității de adaptare a resurselor supervizării la nevoile practicii profesionale

-       capacitatea de angajare a funcțiilor supervizării contextual

-       dezvoltarea competențelor specifice supervizorului

-       întelegerea rolurilor supervizorului și supervizatului

 

 

Titular curs

Seminar

Program

Acest curs se studiază în următoarele programe:

Navigare rapidă

Discipline similare

Accessibility Toolbar

Facultatea de Sociologie și Asistență Socială