Număr de credite: 8
Cod: AMR9032
Predare: lucrare practică 3h
Limba de predare: română
Tip: lucrare practică, semestrul 3, Masteratul Asistenţă socială în spaţiul justiţiei. Probaţiune şi mediere
Rezolvarea clasică a conflictelor în spațiul sistemului de justiție vs modalități alternative de rezolvare a conflictelor .
Avantajele medierii și rolul mediatorului
Comunicarea în mediere
Exersarea deprinderilor de comunicare verbale
Evitarea barierelor în comunicarea și a factorilor perturabatori
Folosirea depriderilor de comunicarea conform etapelor procesului de mediere.
Operaționalizarea principiilor medierii
Rezolvarea dilemelor etice din procesul de mediere
Intelegerea misiunii inchisorii conf .legislației penale actuale din Romania
Rolul asistentului social in penitenciar
Activități si programe specifice asistenței sociale penitenciare
Înțelegerea misiunii serviciilor de probațiune con. Legislației penale actuale din Romania
Competențele și atribuțiile consilierilor de probațiune
Activități specifice probațiunii
Interdisciplinaritatea
Bowling, D., & Hoffman, D., A., (coord). (2012). Psihologia mediatorului. Editura TREI, Bucuresti
Caune, J.,( 2000 ): Cultură şi comunicare. Convergenţe teoretice şi locuri de mediere, Bălăşescu M.,(trad.), Editura Cartea Românească
Boncu , Şt.,(2006): Negocierea şi medierea. Perspective psihologice. Institutul European Iaşi.
Compton, B., R. şi Galaway, B. (1989): Social Work Processes, California, Wadsworth Publishing Company (7-th ed.), pg. 163-173, 415-455; 455-470.
Ghedeon, R., Groza, D.,(2008).Asistarea persoanelor condamnate, în V. Schiaucu , & R. Canton, Manual de probaţiune (pg. 192-217). Bucureşti: Euro Standard.
Krogsrud, K., O’Melia, M., Du Bois, B. (2006): Practica Asistenţei Sociale, Iaşi, Polirom, cap.7,8,9.
Luduşan, A.,(2010): Medierea conflictelor. Şcoli de gândire şi modele de acţiune, Ed Studium , Cluj Napoca
Maruşcă, L., (2010): Comunicare şi conflict, managementul comunicării în solutionarea amiabilă a conflictelor.Ed Tritonic, Bucureşti
Păsărică, R., & Mitricuna, B. (2008). Colectare de date şi diagnoză. În V. Schiaucu , & R. Canton, Manual de probaţiune (pg. 316-328). Bucureşti: Euro Standard.
Poledna., S., 2001, Probaţiunea în România. Politici, legislaţie, proceduri, Editura Presa Univer Poledna, S., (coord.), 2002, Modalităţi de intervenţie psihosocială în activitatea de probaţiune, Presa Universitară Clujeană, Cluj-Napoca.
Poledna., S., 2013: Metodologia activităţii serviciilor de probaţiune, Suport de curs, an. II şi III- IDD
Poledna,S., Roth,M:, Baciu C.,(2004): Medierea conflictelor
Schiaucu, & R. Canton, Manual de probaţiune (pg. 26-41). Bucureşti: Editura Euro Standard.
Shapiro D, (1998); Conflictele şi comunicarea, Editura Arc
LEGISLAŢIE
Legea 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator
Legea 370/2009 pentru modificarea şi completarea legii 192/2006
Legea 252/2013 privind organizarea si functionarea sistemului de probatiune
Legea 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal
Codul de etică şi deontologie a mediatorilor
60 % Colocviu
40% Reflectare critică asupra experienței de invațare prin paractică
Obiectivul general al disciplinei: Fiind o disciplină practică obiectivul general este să familiarizeze cu, si după caz, să aprofundeze prin activități de mediere cunoștințele teoretice referitoare la mediere ca metodă alternativă de rezolvare a aconflictelor și să contribuie astfel la dezvoltarea valorilor si a deprinderilor de comunicare si relaționare specifice medierii.
Obiectivele specifice: Tranfserul cunoștințelor teoretice in practica medierii.
Operaționalizarea valorilor specifice medierii prin activitatea practică .
Dezvoltarea deprinderilor de relaționare si comunicare prin care mediatorul își îndeplinește rolul profesional.
Acest curs se studiază în următoarele programe:
B-dul 21 Dec. 1989 Nr. 128, Cluj-Napoca 400604
+ 40-264-42.46.74
+ 40-264-41.99.58
+ 40-264-42.46.74