Facultate
Caută
Close this search box.

Planificare strategică în organizaţii și instituții publice

Informații utile

Număr de credite: 6

Cod: AMR 1034

Predare: curs 2h, seminar 1h

Limba de predare: Română

Tip: curs principal, semestrul 3, masterat, Managementul Serviciilor Sociale

Curs

1. Familiarizarea studenților cu tematica și cerințele cursului. Prezentarea materialelor și metodelor care vor fi utilizate pe parcursul semestrului, syllabus, metode de evaluare

2. Management în sectorul public – aspecte generale. Sector public, sector privat

3. Abordarea strategică în administrația publică

4. Planificarea strategică în organizațiile publice

5. Ciclul de planificare strategică – inițierea procesului de planificare și clarificarea misiunii organizației

6. Ciclul de planificare strategică – analiza mediului organizațional și identificarea problemelor strategice

7. Evaluare intermediară a activității, prezentare și evaluare Tema I

8. Ciclul de planificare strategică – stabilirea strategiei și implementare

9. Ciclul de planificare strategică – monitorizare și evaluare

10. Studiu de caz 1 - Reformă și management în România. Strategie și schimbare structurală

11. Studiu de caz 2 – Strategii naționale

12. Studiu de caz 3 – Planificare strategică la nivel local – Cluj-Napoca

13. Prezentare și evaluare Tema II

14. Prezentare și evaluare Tema II

Bibliografie obligatorie pentru curs:

  1. Rusu, C. (2000). Management strategic, Editura All Beck
  2. Mintzberg, H. (2008). Ascensiunea și declinul planificării strategice, Editura Publica
  3. Bryson, J. M. (2002). Planificarea strategică pentru organizații publice și nonprofit, Editura Arc
  4. Hințea C., Hudrea A. (2013). Planificare strategică, Editura Tritonic
  5. McKeown, M. (2012). The strategy book. Third edition. Financial Times Publishing
  6. McChesney, C., Covey, S. and Huling, J. (2012). The 4 disciokines of execution. Simon&Schuster
  7. Sommers, C. (2012). Think like a futurist. Know what changes, what doesn’t, and what’s next. John Wiley & Sons
  8. Lafley, A. G. and Martin, R. (2013). Playing to win. Harvard Business Review Press
  9. Rumelt, R. (2011). Good strategy/Bad strategy. Crown Business
  10. Dixit, A. and Nalebuff, B. (2008). The art of strategy. W.W. Norton & Company

 

Bibliografie pentru seminar:

  1. Rusu, C. (2000). Management strategic, Editura All Beck
  2. Mintzberg, H. (2008). Ascensiunea și declinul planificării strategice, Editura Publica
  3. Bryson, J. M. (2002). Planificarea strategică pentru organizații publice și nonprofit, Editura Arc
  4. Hințea C., Hudrea A. (2013). Planificare strategică, Editura Tritonic
  5. McKeown, M. (2012). The strategy book. Third edition. Financial Times Publishing
  6. McChesney, C., Covey, S. and Huling, J. (2012). The 4 disciokines of execution. Simon&Schuster
  7. Sommers, C. (2012). Think like a futurist. Know what changes, what doesn’t, and what’s next. John Wiley & Sons
  8. Lafley, A. G. and Martin, R. (2013). Playing to win. Harvard Business Review Press
  9. Rumelt, R. (2011). Good strategy/Bad strategy. Crown Business
  10. Dixit, A. and Nalebuff, B. (2008). The art of strategy. W.W. Norton & Company
  11. Gandrita, D. M. (2023). Improving Strategic Planning: The Crucial Role of Enhancing Relationships between Management Levels. Administrative Science 2023, 13(10), 211; https://doi.org/10.3390/admsci13100211
  12. Bryson, J. M., Edwards L. H., Van Slyke & D. M. (2018) Getting strategic about strategic planning research, Public Management Review, 20:3, 317-339, DOI: 10.1080/14719037.2017.1285111
  13. Johnsen, A. (2023). Strategic planning in turbulent times. Still useful?, Public Policy and Administration, vol. 38(4) 445-465, DOI: 10.1177/09520767221080668
  14. George, B., Walker, R. & Monster, J. (2019). Does startegic planning improve organizational performance? Public Administration Review, Vol. 79, Issue 6, 810-819, DOI: https://doi.org/10.1111/puar.13104


Curs: 40% Prezentare și predare proiect 

30% Test grilă de evaluare a cunoștințelor de specialitate


Seminar: 30% Prezentare și predare proiect

10% participare activă la curs – evaluare continuă

Obiectivul general al disciplinei: familiarizarea studenților cu principiile și conceptele de bază din sfera managementului și a planificării strategice, ținând cont de specificul organizațiilor publice și non-profit.


Obiectivele specifice:

·      înțelegerea unor concepte fundamentale pentru planificare și management strategic precum: misiune, viziune și scopuri strategice, implementare și evaluare de programe, schimbare și dezvoltare organizațională, formulare și adoptare de strategii performante, management operațional și management strategic, analiza SWOT, analiza PEST(L);

·      utilizarea conceptelor și tehnicilor dobândite în cadrul unor activități practice precum managementul procesului de planificare strategică, studii de caz, analize de strategii sau realizarea unei propuneri strategice pentru o organizație publică sau non-profit.

Titular curs

Seminar

Program

Acest curs se studiază în următoarele programe:

Navigare rapidă

Discipline similare

Accessibility Toolbar

Facultatea de Sociologie și Asistență Socială