Număr de credite: 6
Cod: AMR 1034
Predare: curs 2h, seminar 1h
Limba de predare: Română
Tip: curs principal, semestrul 3, masterat, Managementul Serviciilor Sociale
Curs
1. Familiarizarea studenților cu tematica și cerințele cursului. Prezentarea materialelor și metodelor care vor fi utilizate pe parcursul semestrului, syllabus, metode de evaluare
2. Management în sectorul public – aspecte generale. Sector public, sector privat
3. Abordarea strategică în administrația publică
4. Planificarea strategică în organizațiile publice
5. Ciclul de planificare strategică – inițierea procesului de planificare și clarificarea misiunii organizației
6. Ciclul de planificare strategică – analiza mediului organizațional și identificarea problemelor strategice
7. Evaluare intermediară a activității, prezentare și evaluare Tema I
8. Ciclul de planificare strategică – stabilirea strategiei și implementare
9. Ciclul de planificare strategică – monitorizare și evaluare
10. Studiu de caz 1 - Reformă și management în România. Strategie și schimbare structurală
11. Studiu de caz 2 – Strategii naționale
12. Studiu de caz 3 – Planificare strategică la nivel local – Cluj-Napoca
13. Prezentare și evaluare Tema II
14. Prezentare și evaluare Tema II
Bibliografie obligatorie pentru curs:
Bibliografie pentru seminar:
Curs: 40% Prezentare și predare proiect
30% Test grilă de evaluare a cunoștințelor de specialitate
Seminar: 30% Prezentare și predare proiect
10% participare activă la curs – evaluare continuă
Obiectivul general al disciplinei: familiarizarea studenților cu principiile și conceptele de bază din sfera managementului și a planificării strategice, ținând cont de specificul organizațiilor publice și non-profit.
Obiectivele specifice:
· înțelegerea unor concepte fundamentale pentru planificare și management strategic precum: misiune, viziune și scopuri strategice, implementare și evaluare de programe, schimbare și dezvoltare organizațională, formulare și adoptare de strategii performante, management operațional și management strategic, analiza SWOT, analiza PEST(L);
· utilizarea conceptelor și tehnicilor dobândite în cadrul unor activități practice precum managementul procesului de planificare strategică, studii de caz, analize de strategii sau realizarea unei propuneri strategice pentru o organizație publică sau non-profit.
Acest curs se studiază în următoarele programe:
B-dul 21 Dec. 1989 Nr. 128, Cluj-Napoca 400604
+ 40-264-42.46.74
+ 40-264-41.99.58
+ 40-264-42.46.74