Număr de credite: 7
Cod: AMR3031
Predare: curs: 1h, seminar: 2h
Limba de predare: Română
Tip: curs principal, semestrul 3, Masteratul Managementul Strategic al Resurselor Umane
Curs
Seminar
Ronald R. Sims, Ethics and Corporate Social Responsibilty: Why Giants Fall, (Greenwood Press, 2003).
Edward Freeman, Daniel R. Gilbert, jr., Corporate Strategy and the Search for Ethics, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1988.
Patrick Maclagan, Management and Morality. A developmental Perspective, (London: Sage Publications, 1998).
Jan Jonker, Marco de Witte, The Challenge of Organizing and Implementing Corporate Social Responsibility, (New York: Palgrave Macmillan, 2006).
John D. Martin, J. William Petty, and James S. Wallace, Value-Based Management with Corporate Social Responsibility,
Second Edition, (Oxford University Press, Inc., 2009).
John Hancock (ed.), Investing In Corporate Social Responsibility. A Guide To Best Practice, Business Planning & The UK’s
Leading Companies (London: Kogan Page, 2005).
John Martin Fischer (ed.), Moral Responsibility, (Ithaca and London: Cornell University Press, 1986). John C. Maxwell, Cele 21 de calități ale liderului, (București: Editura Amaltea, 2003).
Kenneth E. Goodpaster, Ethics in Management, (Boston: Harvard Business School, 1984).
Patricia J. Parsons, Ethics in Public Relations. A Guide to the Best Practice, London and Philadelphia, Kogan Page, 2008, pp. 149-158.
Samuel O. Idowu, Walter Leal Filho (Eds.), Professionals’ Perspectives of Corporate Social Responsibility, (Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2009).
Peter Singer (ed.), Tratat de etică, (Iaşi: Polirom, 2006).
Bogdan Diaconu, Etica societăţii instituţionalizate. Trei dimensiuni ale responsabilităţii sociale: legea, statul şi mediul de afaceri, (Bucureşti: Curtea Veche, 2009).
Gilles Lipovetsky, Amurgul datoriei. Etica nedureroasă a noilor timpuri democratice (Bucureşti ed. Babel, 1996) David Vogel, The Market for Virtue. The Potential and Limits of CSR (Brookings Institution Press, 2005)
Aurel Codoban, Amurgul iubirii. De la iubirea pasiune la comunicarea corporală, (Cluj: Idea Design & Print, 2004) Sandu Frunză, Comunicare etică și responsabilitate socială, (București: Ed. Tritonic, 2011)
www. responsabilitatesociala.com
*** Texte din Journal for the Study of Religions and Ideologies, www.jsri.ro
Obiective generale: Cursul şi seminarul de Etică managerială și Responsabilitate socială îşi propun familiarizarea masteranzilor cu dezbaterile etice contemporane privind etica organizațională și responsabilitatea socială a organizaţiilor. Cursul şi seminarul de Etică managerială și Responsabilitate socială contribuie la formarea specialiştilor în consiliere etică, analiză şi cercetare de CSR, organizatori de campanii de responsabilitate socială. Urmărind formarea de deprinderi teoretice şi de aplicare a cunoștințelor dobândite, temele dezbătute au deopotrivă un caracter teoretic şi o parte aplicată pe studii de caz şi pe consiliere etică.
Obiective specifice: Cursul şi seminarul dau studenţilor posibilitatea de a dobândi un cadru teoretic general pe care îl pot aplica deopotrivă în activitatea lor de cercetare pe teme legate de etica afacerilor, management etic și etică managerială, responsabilitate socială, cît şi în înţelegerea şi gestionarea unor situaţii concrete. Cursul şi seminarul de Etică managerială și Responsabilitate socială au în vedere formarea de competenţe în domeniul cercetării, al expertizei în analiza etică, consiliere etică, analiza interferenţei dintre etic, religios, economic şi sfera politicului, cultivă abilităţi ce derivă din fundamentarea teoretică a modelelor explicative ale responsabilităţii sociale a organizaţiilor ce acţionează în sfera publică globală. Pe lângă înţelegerea fundamentelor teoretice, masteranzii vor avea competenţe în organizarea de campanii de CSR, în implementarea de modalități eficiente de comunicare şi
management etic.
Nu există fișă de discipline atașată.
Acest curs se studiază în următoarele programe:
B-dul 21 Dec. 1989 Nr. 128, Cluj-Napoca 400604
+ 40-264-42.46.74
+ 40-264-41.99.58
+ 40-264-42.46.74