Număr de credite: 5
Cod: AMR1020
Predare: curs 2h, seminar 1h
Limba de predare: română
Tip: curs opțional, semestrul 2 Managementul serviciilor sociale
Curs
1. Curs introductiv. Prezentare tematică, obiective, cerinţe de organizare și desfășurare, situații speciale
2. Sectorul non-profit: caracterizare generală
3-4. Înțelegerea comportamentului donatorului/motivațiile donatorului
5. Planificarea strângerii de fonduri
6. Surse de strângere de fonduri (I): cotizații și donații individuale
7. Surse de strângere de fonduri (II): sponsorizarea
8. Surse de strângere de fonduri (III): organizarea de evenimente speciale
9. Surse de strângere de fonduri (IV): bugetul național și local, subvenții, competiții de proiecte
10. Strângere de fonduri online
11. Asigurarea resurselor financiare pe termen lung ale organizației
-Sustenabilitate financiară: definiție, principii
12.Studii de caz
13. Studii de caz
14.Curs final (recapitulare și clarificarea punctajelor)
Seminar
S1 – Seminar introductiv – prezentarea tematicii, clarificarea aspectelor organizatorice privind derularea activității
S2 – Sectorul non-profit. Studiu de caz: România
S3-4 – Comportamente și motivații ale donatorului. Exerciții
S5 – Planificare strategică în strângerea de fonduri
S6-10 – Activități de strângere de fonduri. Exerciții, studii de caz
S11- Mediul online și strângerea de fonduri
S12-13 – Studii de caz
S14 – Seminar final, clarificare punctaje
Curs:
Obligatorie (suport de curs):
Sargeant, A., Shang, J., & Associates (2010). Fundraising principles and practice (2nd ed.). San Francisco, CA: John Wiley & Sons, Inc. (cap. 1, 4, 5, 6, 7, 11, 16, 17, 19)
Suplimentară:
Norton, M. (2009). The worldwide fundraiser's handbook : a resource mobilisation guide for NGOs and community organisations. London : The Directory of Social Change.
Pettey, J.G. (ed.) (2013). Nonprofit fundraisinfg strategy. A guide to ethical decision making and regulation for nonprofit organizations. John Wiley & Sons: Hoboken, NJ
Stevenson, S.C. (2009). Fundraising for begginers: essential procedures for getting a fundraising program up and running. Stevenson Inc.
Weinstein, S. (2009). The complete guide to fundraising management. New Jersey : John Wiley & Sons.
Seminar:
Obligatorie (suport de curs):
Sargeant, A., Shang, J., & Associates (2010). Fundraising principles and practice (2nd ed.). San Francisco, CA: John Wiley & Sons, Inc. (cap. 1, 4, 5, 6, 7, 11, 16, 17, 19)
Suplimentară:
Asociația TechSoup (2015). ABC de educție financiară pentru ONG-iști începători. TechSoup ING. Disponibil la adresa http://educatiefinanciara.techsoup.ro/
Asociația TechSoup (2015). Obiceiuri sănătoase pentru finanțele unui ONG. TechSoup ING. Disponibil la adresa http://educatiefinanciara.techsoup.ro/
Kivu, M. (coord.). România 2017. Sectorul neguvernamental – profil, tendinţe, provocări. Fundaţia
pentru Dezvoltarea Societăţii Civile: Bucureşti. Disponibil la https://issuu.com/oanaionitanasui/docs/romania-2017_fdsc
Neagu, G., Ghiocea, O., Trifon, M., Rusu, O., & Stănilă, G. (2019). Mecanismele de finanțare publică a activităților non-profit. Raport de evaluare. Asociația Centrul pentru Legislație Nonprofit: București
50% Examen scris final din tematica parcursă în cadrul întâlnirilor
10% Participarea activă la discuții
10% Tema 1: prezentarea unui filantropist (grup)
10% Tema 2: scrisoare de solicitare a unei finanțări și scrisoare de mulțumire (individual)
20% Tema 3: Reflecție asupra experienței de învățare (individual)
Obiectivul general al disciplinei: Dobândirea unui set de informaţii teoretice și practice privind identificarea, dezvoltarea și evaluarea unor strategii de strângere de fonduri necesare funcționării unui ONG
Obiectivele specifice:
A. Obiective cognitive
1. Explicarea rolului sectorului non profit în livrarea serviciilor sociale din România 2. Însușirea principalelor activități de strângere de fonduri pentru sectorul non-profit (ex. cotizația, donația, sponsorizarea, mecanismul de impozitare a venitului/profitului, organizarea de evenimente speciale);
B. Obiective procedurale
1. Identificarea unor modalităţi concrete de acţiune privind strângerea de fonduri pentru categorii diverse de beneficiari;
2. Realizarea unor sarcini specifice privind activitatea de strângere de fonduri;
C. Obiective atitudinale
1. Evaluarea critică a strategiilor și tehnicilor de strângere de fonduri expuse;
2. Respectarea normelor de deontologie profesională, fundamentate pe opţiuni valorice explicite;
3. Cooperarea în echipe de lucru pentru rezolvarea diferitelor sarcini de învăţare.
4. Utilizarea unor metode de autoevaluare a propriei activităţi de învăţare.
Acest curs se studiază în următoarele programe:
B-dul 21 Dec. 1989 Nr. 128, Cluj-Napoca 400604
+ 40-264-42.46.74
+ 40-264-41.99.58
+ 40-264-42.46.74