Număr de credite: 3
Cod: ALR3431
Predare: curs 2h
Limba de predare: română
Tip: disciplină opțională, semestrul 3, 5, nivel licenţă, specializarea Antropologie, Sociologie, Resurse Umane
C1. Informații introductive: prezentarea conținutului cursului, calendarului propus și criteriilor de evaluare.
C2. Cercetare sociologică, cercetare antropologică și cercetare în domeniul UX: puncte comune, de ce sunt necesare/utile, cum se desfășoară.
C3. UX research în literatura de specialitate. Metodologia Design thinking (aspecte generale).
C4. Metode de cercetare: cantitative și calitative - care sunt, când se folosesc, cum se folosesc și bune practici din domeniu.
C5. Definirea problemei (problem framing): ce este, când trebuie urmat acest proces, cine participă la un workshop de definire a problemei, cum se poate desfășura acesta.
C6. Prezentarea design-ului de cercetare ales: temă, metodologie propusă, categoria de utilizatori vizată.
C7. Metode de cercetare (empatizare): personas, user journey maps.
C8. Metode de cercetare (empatizare): empathy maps, user pain points.
C9. Ideație: ce este ideația și de ce este importantă? Moduri de selectare a participanților pentru sesiunile de ideație. Tehnici de ideație: museum walk, brainwriting, worst possible ideas, crazy 8s, innovation lenses.
C10. Ideație: exercițiu practic de moderare a unor exerciții scurte de ideație.
Analizarea exercițiilor - discuții și feedback pentru acestea.
C11. Prototiparea. Elaborarea conceptelor pentru service design.
C12. Testarea cu utilizatori ai diferitelor produse/servicii
C13. Prezentarea către stakeholders - tehnici și modalități eficiente.
C14. Prezentarea finală a cercetărilor. Discuții și evaluarea lor.
Bibliografie obligatorie:
● Babbie, E. R. (2020) The practice of social research, UK: Cengage learning
● Rubin, J., Chisnell, D., Spool, J. (2008) Handbook of Usability Testing: How to Plan, Design, and Conduct Effective Test, New Jersey: Wiley
● Rotariu, T. și Iluț, P. (2006) Ancheta sociologică și sondajul de opinie, Iași: Polirom
Bibliografie opţională:
● Travis, D., Hodgson, P. (2019) Think Like a UX Researcher: How to Observe Users, Influence Design, and Shape Business Strategy. Abingdon: Taylor and Francis Group, CRC Press
● Lichaw, D. (2016) The Users’s Journey: Storymapping Products that People Love. Rosenfeld media
● https://www.gov.uk/service-manual/user-research
● The importance user research in UX design: https://uxplanet.org/the-importance-of-user-research-in-ux-design-27ada334062b si https://www.uxdesigninstitute.com/blog/user-research-in-ux-design/
● A Comprehensive Guide To Product Design: https://www.smashingmagazine.com/2018/01/comprehensive-guide-product-design/
● Kou, Y., & Gray, C. M. (2017). Towards Professionalization in an Online Community of Emerging Occupation. Conference Paper. https://doi.org/10.1145/3148330.3148352
● Kelley, J., & Garner, B. (2023). Reimagining a Sociology Course for Improved Student Engagement: Lessons on Design and Delivery. Transformative Dialogues: Teaching and Learning Journal, 15 (3), 95-110.
● DIS 2010: An Analysis and Critique of Research through Design: towards a formalization of a research approach. Proceedings of the 8th ACM Conference on Designing Interactive Systems: August 16-20, 2010, Aarhus, Denmark. (2010).
● Stuart Reeves. 2019. How UX Practitioners Produce Findings in Usability Testing. ACM Trans. Comput.- Hum. Interact. 26, 1, Article 3 (January 2019), https://doi.org/10.1145/3299096
● Rudnicki, S. (2021). Not a mirror but a tool: User experience research and the production of useful social knowledge. Current Sociology, 71(3), 337–355. https://doi.org/10.1177/00113921211039269
● Lupton, D. (2020). The Sociology of Mobile Apps. In Oxford University Press eBooks (pp. 197–218). https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780197510636.013.15
● Amirebrahimi, S. (2016). The Rise of the user and the fall of people: Ethnographic cooptation and a new Language of Globalization. Ethnographic Praxis in Industry Conference Proceedings, 2016(1), 71–103. https://doi.org/10.1111/1559-8918.2016.01077
● Seale, M., Hicks, A., & Nicholson, K. (2022). Toward a critical turn in library UX. College & Research Libraries, 83(1). https://doi.org/10.5860/crl.83.1.6
● Bargas-Avila, J. A., & Hornbæk, K. (2011). Old wine in new bottles or novel challenges. https://doi.org/10.1145/1978942.1979336
● Vacek, R., & Godfrey, K. (2019). Transforming Organizational Culture using UX Strategies. -. https://deepblue.lib.umich.edu/handle/2027.42/152462
20 % Activitatea la curs pe baza lecturilor recomandate
10% Prezentarea designului de cercetare ales
10% Implicarea în exercițiul de ideație (moderare)
60% Proiect în echipă (realizare și prezentar)
Obiectivul principal al acestui curs este să ofere studenților o înțelegere asupra (1) conexiunilor existente între cercetarea sociologică și antropologică fundamentală și cea aplicată, care se realizează în domeniul experienței utilizatorilor (UX research) și (2) rolului unui UX Researcher în contextele organizaționale în care își desfășoară munca.
Cursul îmbină explorarea unor concepte teoretice și aplicarea acestora în etapele realizării unui proiect de cercetare.
Acest curs se studiază în următoarele programe:
B-dul 21 Dec. 1989 Nr. 128, Cluj-Napoca 400604
+ 40-264-42.46.74
+ 40-264-41.99.58
+ 40-264-42.46.74