Facultate
Caută
Close this search box.

Strategii de obţinere fonduri pentru organizaţiilor non-profit MSS

Informații utile

Număr de credite: 5

Cod: AMR1020

Predare: curs 2h, seminar 1h

Limba de predare: română

Tip: curs opțional, semestrul 2 Managementul serviciilor sociale

Curs

1. Curs introductiv. Prezentare tematică, obiective, cerinţe de organizare și desfășurare, situații speciale

2. Sectorul non-profit: caracterizare generală

3-4. Înțelegerea comportamentului donatorului/motivațiile donatorului

5. Planificarea strângerii de fonduri

6. Surse de strângere de fonduri (I): cotizații și donații individuale

7. Surse de strângere de fonduri (II): sponsorizarea

8. Surse de strângere de fonduri (III): organizarea de evenimente speciale

9. Surse de strângere de fonduri (IV): bugetul național și local, subvenții, competiții de proiecte

10. Strângere de fonduri online

11. Asigurarea resurselor financiare pe termen lung ale organizației

-Sustenabilitate financiară: definiție, principii

12.Studii de caz

13. Studii de caz

14.Curs final (recapitulare și clarificarea punctajelor)


Seminar

S1 – Seminar introductiv – prezentarea tematicii, clarificarea aspectelor organizatorice privind derularea activității

S2 – Sectorul non-profit. Studiu de caz: România

S3-4 – Comportamente și motivații ale donatorului. Exerciții

S5 – Planificare strategică în strângerea de fonduri

S6-10 – Activități de strângere de fonduri. Exerciții, studii de caz

S11- Mediul online și strângerea de fonduri

S12-13 – Studii de caz

S14 – Seminar final, clarificare punctaje

Curs:

Obligatorie (suport de curs):

Sargeant, A., Shang, J., & Associates (2010). Fundraising principles and practice (2nd ed.). San Francisco, CA: John Wiley & Sons, Inc. (cap. 1, 4, 5, 6, 7, 11, 16, 17, 19)

 

Suplimentară:

Norton, M. (2009). The worldwide fundraiser's handbook : a resource mobilisation guide for NGOs and community organisations. London : The Directory of Social Change.

Pettey, J.G. (ed.) (2013). Nonprofit fundraisinfg strategy. A guide to ethical decision making and regulation for nonprofit organizations. John Wiley & Sons: Hoboken, NJ

Stevenson, S.C. (2009). Fundraising for begginers: essential procedures for getting a fundraising program up and running. Stevenson Inc.

Weinstein, S. (2009). The complete guide to fundraising management. New Jersey : John Wiley & Sons.


Seminar:

Obligatorie (suport de curs):

Sargeant, A., Shang, J., & Associates (2010). Fundraising principles and practice (2nd ed.). San Francisco, CA: John Wiley & Sons, Inc. (cap. 1, 4, 5, 6, 7, 11, 16, 17, 19)

 

Suplimentară:

Asociația TechSoup (2015). ABC de educție financiară pentru ONG-iști începători. TechSoup ING. Disponibil la adresa http://educatiefinanciara.techsoup.ro/

Asociația TechSoup (2015). Obiceiuri sănătoase pentru finanțele unui ONG. TechSoup ING. Disponibil la adresa http://educatiefinanciara.techsoup.ro/

Kivu, M. (coord.). România 2017. Sectorul neguvernamental – profil, tendinţe, provocări. Fundaţia

pentru Dezvoltarea Societăţii Civile: Bucureşti. Disponibil la https://issuu.com/oanaionitanasui/docs/romania-2017_fdsc

Neagu, G., Ghiocea, O., Trifon, M., Rusu, O., & Stănilă, G. (2019). Mecanismele de finanțare publică a activităților non-profit. Raport de evaluare. Asociația Centrul pentru Legislație Nonprofit: București

50% Examen scris final din tematica parcursă în cadrul întâlnirilor

10% Participarea activă la discuții 

10% Tema 1: prezentarea unui filantropist (grup)

10% Tema 2: scrisoare de solicitare a unei finanțări și scrisoare de mulțumire (individual)

20% Tema 3: Reflecție asupra experienței de învățare (individual)

Obiectivul general al disciplinei: Dobândirea unui set de informaţii teoretice și practice privind identificarea, dezvoltarea și evaluarea unor strategii de strângere de fonduri necesare funcționării unui ONG


Obiectivele specifice:

A. Obiective cognitive

1. Explicarea rolului sectorului non profit în livrarea serviciilor sociale din România 2. Însușirea principalelor activități de strângere de fonduri pentru sectorul non-profit (ex. cotizația, donația, sponsorizarea, mecanismul de impozitare a venitului/profitului, organizarea de evenimente speciale);

B. Obiective procedurale

1. Identificarea unor modalităţi concrete de acţiune privind strângerea de fonduri pentru categorii diverse de beneficiari;

2. Realizarea unor sarcini specifice privind activitatea de strângere de fonduri;

C. Obiective atitudinale

1. Evaluarea critică a strategiilor și tehnicilor de strângere de fonduri expuse;

2. Respectarea normelor de deontologie profesională, fundamentate pe opţiuni valorice explicite;

3. Cooperarea în echipe de lucru pentru rezolvarea diferitelor sarcini de învăţare.

4. Utilizarea unor metode de autoevaluare a propriei activităţi de învăţare.  

Titular curs

Seminar

Program

Acest curs se studiază în următoarele programe:

Navigare rapidă

Discipline similare

Accessibility Toolbar

Facultatea de Sociologie și Asistență Socială