Număr de credite: 3
Predare: 4h
Limba de predare: română
Tip: semestrul 5, nivel licenţă, specializarea Asistenţă Socială
Seminar
S1
· Prezentarea ofertelor de practică şi realizarea opțiunilor
· Prezentarea actelor necesare pentru începerea stagiului de practică:
o Convenției de practică și portofoliul de practică (anexa convenției)
o Acordul de practică (pentru studenții ce realizează practică extern)
S2 – S3
· Colectarea actelor de practică completate și discuții privind începerea efectivă a stagiului de practică
S4 – S7
· Analiza comparativa pe regiuni a unei problematici privind grupul tinta;
· Descrierea activitatilor in care se implica studentul;
· Descrierea si evaluarea responsabilitatilor din activitatile desfasurate de student;
S8 – S10
· Completarea rapoartelor de activitate pentru fiecare intalnire de lucru (jurnalului de practică)
o Prezentarea jurnalelor de practică (completate până la data întâlnirii
S10 – S11
· Realizarea a două studii de caz pentru beneficiarii instituţiei de asistenţă socială.
· Identificarea punctelor tari si a punctelor slabe din activitatea de practica;
S12 – S13
· Raport final al activitatii de practica cu analize si expectante reale.
Obligatorie:
· COD DEONTOLOGIC nr.1/2007 - Codul deontologic al profesiei de asistent social, cu modificările și completările ulterioare.
· Legea nr. 292/2011, Legea asistenţei sociale cu modificările și completările ulterioare.
· Legea nr. 272/2004, Legea privind protecția și promovarea drepturilor copilului cu modificările și completările ulterioare.
· ORDIN nr. 288 din 6 iulie 2006 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului
Opțional:
· Compton, B., R. şi Galaway, B. (1989). Social Work Processes, California, Wadsworth Publishing Company
· (7-th ed.)
· Janet L. Finn (2021) Just Practice_ A Social Justice Approach to Social Work-Oxford University Press USA
· Krogsrud Miley, K., O’Melia, M. & DuBois, B. (2006). Practica asistenței sociale. Abordarea participativă. Iaşi: Polirom.
· Krogsrud, K., O’Melia, M., Du Bois, B. (2006). Practica Asistenţei Sociale. Polirom
· Roth, M. (coord.) (2008). Caiet de practică pentru studenții asistenți sociali. Modele și recomandări pentru proiecte de intervenție. Cluj-Napoca: Presa Universitară Clujeană
Colocviu: 80% conţinutul caietului de practica;
20% prezentarea activității desfășurate
Obiectivul general al disciplinei: Dezvoltarea competențelor profesionale necesare pentru a evalua, interveni și sprijini eficient persoanele și grupurile vulnerabile în vederea îmbunătățirii calității vieții și a integrării sociale, prin aplicarea principiilor și metodelor specifice asistenței sociale.
Obiectivele specifice
· Formarea capacității de a evalua situațiile sociale complexe și de a identifica nevoile specifice ale beneficiarilor.
· Dezvoltarea abilităților de a elabora și implementa planuri de intervenție adaptate nevoilor individuale și de grup.
· Însușirea metodelor de monitorizare și evaluare a eficienței intervențiilor sociale.
· Aplicarea legislației și principiilor etice în activitatea de asistență socială.
· Îmbunătățirea abilităților de comunicare și colaborare cu beneficiarii și alți profesioniști din domeniul social.
· Dezvoltarea capacității de a lucra în echipe interdisciplinare și de a coordona activități în cadrul proiectelor sociale.
· Cultivarea unei atitudini de adaptabilitate și învățare continuă în fața provocărilor din domeniul asistenței sociale.
Acest curs se studiază în următoarele programe:
B-dul 21 Dec. 1989 Nr. 128, Cluj-Napoca 400604
+ 40-264-42.46.74
+ 40-264-41.99.58
+ 40-264-42.46.74