Număr de credite: 6
Cod: AMR 1033
Predare: curs 1h, seminar 2h
Limba de predare: Română
Tip: curs principal, semestrul 3, masterat, Managementul Serviciilor Sociale
Curs
1. Curs introductiv
2. Ce este cercetarea în științele sociale
3. Elemente de redactare a textului științific
4. Cum identificăm lacunele în cercetare. Alegerea temei
5-6. Formularea întrebărilor și a ipotezelor de cercetare
7. Elemente privind designul de cercetare
8. Elemente de etica cercetării
9-11. Metode și instrumente de cercetare
12. Analiza și interpretarea datelor
13. Prezentarea rezultatelor
Seminar
S1 – Seminar introductiv
S2 – Ce este cercetarea în științele sociale
S3 – Elemente de redactare a textului științific
S4 – Cum identificăm lacunele în cercetare. Alegerea temei
S5-6 – Formularea întrebărilor și a ipotezelor de cercetare
S7 – Elemente privind designul de cercetare
S8 – Elemente de etica cercetării
S9-11 – Metode și instrumente de cercetare
S12 – Analiza și interpretarea datelor
S13 – Prezentarea rezultatelor
S14 – Seminar final, clarificarea punctajelor
Obligatorie (suport de curs):
Bîrneanu, A.G. (2015). Tehnici și abilități academice. Timișoara: Editura Universității de Vest
Bogáthy, Z. & Sulea, C. (2008). Manual de tehnici și abilități academice. Timișoara: Editura Universității de Vest
Chelcea, S. (2003). Metodologia de elaborare a lucrări științifice. București: Comunicare.ro
Jupp, V. (2010). Dicționar al metodelor de cercetare socială. Iaşi: Polirom
Mărginean, I. (2004). Proiectarea cercetării sociologice. Iaşi: Polirom.
Mucchelli, A. (2002). Dicționar al metodelor calitative în științele umane și sociale. Iaşi: Polirom
Rotariu, T. & Iluț, P. (2001). Ancheta sociologică și sondajul de opinie. Teorie și practică. Iași: Polirom
Silverman, D. (2004). Interpretarea datelor calitative. Metode de analiză a comunicării, textului și interacțiunii. Iaşi: Polirom
Scârneci, F. (2006). Îndrumar de cercetare calitativă în științele socio-umane. Brașov: Editura Universității Transilvania
Şerbănescu, A. (2005). Cum se scrie un text. Introducere în tehnica redactării. Iaşi: Polirom
Suplimentară:
Atkinson, R. (2006). Povestea vietii. Interviul. Iaşi: Polirom.
Perhinschi, C. & Ilucă, P. (2001). MS Word simplu şi eficient. Iaşi: Polirom.
Rotariu, T., Bădescu, G., Culic, I, Mezei, E., & Mureșan C. (1999). Metode statistice aplicate în ştiinţele sociale. Iaşi: Polirom. (BCU Cluj)
Yin, R. (2005). Studiul de caz. Designul, colectarea si analiza datelor. Iaşi: Polirom
10% Tema 1: Identificare arie de interes
30% Tema 2: Sumarizare idei principale dintr-un text și utilizare sistem APA
30% Tema 3: Propunere design de cercetare
10% Tema 4: Construcția instrumentului de cercetare
10% Tema 5: Analiza și raportarea rezultatelor
10% Tema 6: Elaborarea unui prezentări de tip ppt privind proiectul de cercetare
Obiectivul general al disciplinei: Însușirea standardelor privind elaborarea unei lucrări științifice în general și a lucrării de disertație în particular
Obiectivele specifice:
· redactarea unui text științific conform cu standardelor APA;
· fundamentarea teoretică a proiectului de cercetare propus;
· propunerea unui design de cercetare coerent;
· prelucrarea şi interpretarea adecvată a datelor rezultate în urma cercetării de teren (cantitativ și/sau calitativ);
utilizarea unui limbaj specific cercetării științifice din aria socială.
.
Acest curs se studiază în următoarele programe:
B-dul 21 Dec. 1989 Nr. 128, Cluj-Napoca 400604
+ 40-264-42.46.74
+ 40-264-41.99.58
+ 40-264-42.46.74