Număr de credite: 5
Cod: AMR4043
Predare: curs 1h/ seminar 2h
Limba de predare: română
Tip: curs principal, semestrul 4, Masteratul european în drepturile copiilor
Curs
1. Tipuri de cercetare pentru disertație
2. Lacune posibile în cercetare
3. Prezentarea legăturii dintre cercetarea propusă și cea existentă
4. Diferențele dintre contribuțiile și semnificația unui studiu
5. Alegerea surselor teoretice și de date
6. Asigurarea calității în cadrul studiului
7-9. Redactarea disertației (partea teoretica, metodologie, analiza și interpretarea datelor, concluzii)
10. Scrierea unui articol de cercetare
11. Scrierea unui raport de cercetare
12. Alternative de promovarea a cercetărilor științific
Seminar
S1-S2 Analiza literaturii de specialitate și elaborarea cadrului teoretic/conceptual. Căutarea bibliografiei relevante
S2 – S3 Strategii de prezentare a cercetării personale în raport cu literatura de specialitate din domeniu
S4 –S5 Cum prezentăm datele folosite în textul științific
S6-S7 Exerciții de scriere a unui text științific: articol
S8 -S9 Exerciții de scriere a unui text științific: raport de cercetare
S10 -S11 12 Exerciții de promovare alternativă a unui text științific: bloguri, video etc
S12 Cum comunicăm oral un text științific
Adu P, Anthony Miles D. (2024) Dissertation Research MethodsA Step-by-Step Guide to Writing Up Your Research in the Social Sciences, Routledge
Martín, E. (2014). How to write a good article. Current Sociology, 62(7), 949-955. https://doi.org/10.1177/0011392114556034
Ganobcsik-Williams, L., Curry, N., & Neculai, C. (2022). Academic Writing in Times of Crisis: Refashioning Writing Tutor Development for Online Environments . Journal of Academic Writing, 12(1), 10–21. https://doi.org/10.18552/joaw.v12i1.887
Stein A, Daniels J, Fields C (2017) Going Public: A Guide for Social Scientists, University of Chicago Press
F. Ecarnot, M.-F. Seronde, R. Chopard, F. Schiele, N. Meneveau,Writing a scientific article: A step-by-step guide for beginners,European Geriatric Medicine,Volume 6, Issue 6, 2015, 573-579, https://doi.org/10.1016/j.eurger.2015.08.005.
Curs:
50% test
Seminar:
50% două teme prezentate la seminar
Obiectivul general al disciplinei: Asistarea studenților in procesul de redactare a lucrării de disertație
Obiectivele specifice: Informarea studenților cu privire la criteriile din comunitatea științifică de redactare a unei lucrări de disertație
Perfectionarea deprinderilor practice de redactare a unui text academic
Dezvoltarea capacitatii de prezentare orala a rezultatelor cercetării
Acest curs se studiază în următoarele programe:
B-dul 21 Dec. 1989 Nr. 128, Cluj-Napoca 400604
+ 40-264-42.46.74
+ 40-264-41.99.58
+ 40-264-42.46.74