Facultate
Caută
Close this search box.

Practică de specialitate și supervizare

Informații utile

Număr de credite: 7

Cod: AMR4042

Predare: curs 1h/seminar,laborator 3h

Limba de predare: română

Tip: curs principal, semestrul 4, Masteratul european în drepturile copiilor

Curs

1. Introducere în problematica intervențiilor adresate protecției copilului și familiei

2. Instituții ale statului menite să asigure intervenții de specialitate în protecția copiilor, adolescenților și tinerilor

3. Programe nonguvernamentale relevante de protejare a drepturilor copiilor în România

4. Legislație relevantă internațională

5. Legislație națională relevantă

6. Standarde pentru managementul de caz în protecția drepturilor copilului

7. Planul de servicii și planul individualizat de protecție

8. Nivele de integrare educațională și socială a copiilor din medii defavorizate

9. Intervenții specifice în situații de rele tratamente (1)

10. Intervenții specifice în situații de rele tratamente (2)

11. Situația copiilor exploatați prin muncă

12. Date referitoare la situația participării la educație a copiilor din România și alte state

13. Prevenirea și combaterea excluziunii școlare și sociale

14. Recapitulări ale celor mai relevante intervenții în domeniul protecției drepturilor copiilor



Seminar / laborator

S1 – Introducere. Comunicarea aşteptărilor, cerinţelor, punctajelor, realizarea legăturii studentului cu locul de practică.

S2 – Discuții despre specificul locurilor de practică. Familiarizarea cu acestea

S3 – Clarificări cu privire la specificul insituției/ locului de practică. Studierea procedurilor organizației/instituției de practică. 

S4 – Clarificări referitoare la categoriile de beneficiari cu care interacționează la locul de practică. Observarea activităţilor realizate în cadrul instituţiei/organizaţiei, studiul dosarelor şi familiarizarea cu munca asistenţilor sociali.

S5 – Activități de practică efectivă. Supervizarea practicii desfășurate.

S6 – Activități de practică efectivă. Supervizarea practicii desfășurate.

S7 – Activități de practică efectivă. Supervizarea practicii desfășurate

S8 – Activități de practică efectivă. Supervizarea practicii desfășurate.

S9 – Activități de practică efectivă. Supervizarea practicii desfășurate.

S10 – Activități de practică efectivă. Supervizarea practicii desfășurate.

S11 –Activități de practică efectivă. Supervizarea practicii desfășurate.

S12 – Activități de practică efectivă. Supervizarea practicii desfășurate.

S13 – Activități de practică efectivă. Supervizarea practicii desfășurate.

S14 – Activități de practică efectivă. Supervizarea practicii desfășurate. Discuţii finale, clarificări.


Curs:

Obligatorie:

·      Cojocaru, Ş., (2006), Proiectul de intervenţie în asistenţa socială, Iaşi, Editura Polirom, p: 165-183

·      Florian, E. (2007). Protecţia drepturilor copilului. C.H. Beck: Bucureşti

·      Hodgkin, R., Newell, P. (2004). Manual pentru implementarea Convenţiei cu privire la drepturile copilului. Vanemonde: Bucureşti

·      Krogsrud-Miley, O`Melia, DuBois (2006). Practica asistenței sociale. Abordare praticipativă, Editura Polirom

·      Reuven E. Z., R., Refaeli, T., Shemesh, S., Gottlieb, S., & Ben-Porat, A. (2020). Supervision Satisfaction Among Social Work Students in Israel: Supervision Components, Peer Support, and Trauma-Related Factors. Research on Social Work Practice, 30(8), 884-894. https://doi.org/10.1177/1049731520936755

 

Suplimentară:

·      Adam J. Zolotor, și colab. (2009). ISPCAN Child Abuse Screening Tool Children’s Version (ICAST-C): Instrument development and multi-national pilot testing, în Child Abuse & Neglect 33:833–841

·      Balahur, D. (2001). Protecţia drepturilor copilului ca principiu al asistenţei sociale. All Beck: Bucureşti

·      Dekker, J.H. (2000). The Century of the Child revisited. International Journal of Children's Rights 8, 133-50.

·      Hepworth, D.H., Rooney, R.H., Rooney, G.D., Strom-Gottfried, K., Larsen, J. (2006),

   Direct Social Work Practice. Theory and Skills, Thomson Brooks/Cole

·      Pinheiro, P., S. (2006) World Report on Violence Against Children, ATAR Roto Presse SA, Geneva.

·      Ryan, T., Walker, R. (2016) Life Story Work. Why. What. How and When, Coram Academy Ltd.

·      UNESCO (2020) Globan Education Monitoring Report. Inclusion and Education: All Means All, Paris 

 

Seminar:

Obligatorie (suport de curs): 

·      Balahur, D. (2001). Protecţia drepturilor copilului ca principiu al asistenţei sociale. All Beck: Bucureşti

·      Cojocaru, Ş., (2006), Proiectul de intervenţie în asistenţa socială, Iaşi, Editura Polirom, p: 165-183

·      Florian, E. (2007). Protecţia drepturilor copilului. C.H. Beck: Bucureşti

·      Hodgkin, R., Newell, P. (2004). Manual pentru implementarea Convenţiei cu privire la drepturile copilului. Vanemonde: Bucureşti

·      Krogsrud-Miley, O`Melia, DuBois (2006). Practica asistenței sociale. Abordare praticipativă, Editura Polirom

·      Roth, M. coord. (2019). Principii versus practici în sistemul de protecție a copilului, PUC, Cluj-Napoca

 

Suplimentară:

·      Adam J. Zolotor, și colab. (2009). ISPCAN Child Abuse Screening Tool Children’s Version (ICAST-C): Instrument development and multi-national pilot testing, în Child Abuse & Neglect 33:833–841

·      Dekker, J.H. (2000). The Century of the Child revisited. International Journal of Children's Rights 8, 133-50.

·      Hepworth, D.H., Rooney, R.H., Rooney, G.D., Strom-Gottfried, K., Larsen, J. (2006),

   Direct Social Work Practice. Theory and Skills, Thomson Brooks/Cole

·      Pinheiro, P., S. (2006) World Report on Violence Against Children, ATAR Roto Presse SA, Geneva.

·      Ryan, T., Walker, R. (2016) Life Story Work. Why. What. How and When, Coram Academy Ltd.

·      UNESCO (2020) Globan Education Monitoring Report. Inclusion and Education: All Means All, Paris

 


Curs:

30% Susținere orală


Seminar:

70% Notă raport de practică 

Obiectivul general al disciplinei: Disciplina urmărește dezvoltarea cunoștințelor și deprinderilor necesare în practica profesională, respectiv capacitatea de a transpune aceste cunoştinţe teoretice în munca efectivă cu beneficiarii, în funcție de specificul serviciilor oferite.

 

Obiectivele specifice:

·        Formarea bazei teoretice și practice în domeniul protecției dreptulurilor copiilor.

·        Familiarizarea cu conceptele de copil aflat în dificultate, mediu defavorizat, traumă și reziliență

·        Capacitatea de a evalua nevoile copiilor precum și de a evalua resursele acestora și, pornind de la evaluările făcute, realizarea unui plan de intervenție eficient.

·        Disciplina ajută studentul în ințelegerea rolurilor, responsabilităților și valorilor pe baza cărora acționează asistentul social în contextul promovării drepturilor pentru toți copiii.

La finalul stagiului de practică sudenții trebuie să fie capabili să identifice copiii care se află, la un moment dat, în dificultate, să evalueze situația acestora și să poată propune un plan de intervenție în acord cu datele evaluării, legislația în vigoare, principiile profesiei, metodele specifice de intervenție precum și cu specificul instituției/organizației în care activează. De asemenea, studentul trebuie să fie capabil să desfășoare autonom unele activități suportive pentru beneficiari.

 

Titular curs

Seminar

Program

Acest curs se studiază în următoarele programe:

four children standing on dirt during daytime
Navigare rapidă

Discipline similare

Accessibility Toolbar

Facultatea de Sociologie și Asistență Socială