Număr de credite: 6
Cod: AMR4041
Predare: curs 1h, seminar 2h
Limba de predare: română
Tip: curs principal, semestrul 4, Masteratul european în drepturile copiilor
Curs
1.Curs introductiv
2. Interacțiunea cu tehnologia
3. Teorii Psihologice
4. Teorii Sociologice
5. Tehnologii Distincte - internetul și rețelele sociale
6. Tehnologii Distincte - realitatea virtuală/argumentată
7. Tehnologii Distincte - roboții
8. Tehnologii Distincte - inteligența artificială
9. Accesibilitatea
10. Impactul tehnologiei pe diferite etape ale dezvoltării – copilăria
11. Impactul tehnologiei pe diferite etape ale dezvoltării – adolescența
12. Impactul asupra educației - educația în era digitală
13. Impactul asupra timpului liber
14. Curs final. Recapitulare
Seminar / laborator
S1 – Seminar introductiv
S2 – Exemplificare Teorii Psihologice
S3 – Exemplificare Teorii Sociologice
S4 – Rețelele Sociale și Stima de Sine
S5 – Realitatea Virtuală și Jocurile Video
S6 – Realitatea Argumentată
S7 – Roboții
S8 – Inteligența artificială
S9 – Metode de cercetare interactive
S10 – Exemplificare – efectele tehnologiei în rândul copiilor
S11 – Exemplificare – efectele tehnologiei în rândul adolescenților
S12 – Exemplificare - educația în era digitală
S13 – Controverse și provocări privind adoptarea și utilizarea tehnologiei
S14 – Seminar final, clarificarea punctajelor
Obligatorie:
· Rapoarte:
Keeley, B., & Little, C. (2017). The State of the Worlds Children 2017: Children in a Digital World. UNICEF. 3 United Nations Plaza, New York, NY 10017. https://www.unicef.org/reports/state-worlds-children-2017
Children’s Commissioner for England (2018). Life in ‘likes’ Children’s Commissioner report into social media use among 8-12 year olds. https://assets.childrenscommissioner.gov.uk/wpuploads/2018/01/Childrens-Commissioner-for-England-Life-in-Likes-3.pdf
· Cărți:
Flores, N. (2022). Descopera Psihologia. Cyberpsihologia. Cum gandim, simtim si actionam in era digitala. Litera
· Articole:
Undheim, M. (2022) Children and teachers engaging together with digital technology in early childhood education and care institutions: a literature review, European Early Childhood Education Research Journal, 30:3, 472-489, DOI: 10.1080/1350293X.2021.1971730
Mauthner, N. S., & Kazimierczak, K. A. (2018). Theoretical perspectives on technology and society: implications for understanding the relationship between ICTs and family life. In Connecting Families? (pp. 21-40). Policy Press.
Opțional:
Ghozali, I., Hidayat, N., Afdholy, N., & Ummah, S. S. (2023). Young children’s rights in a digital world: play, design and practice. Springer.
Lemish, D. (Ed.). (2022). The Routledge international handbook of children, adolescents, and media. Taylor & Francis. Routledge.
Smahel, D., Machackova, H., Mascheroni, G., Dedkova, L., Staksrud, E., Ólafsson, K., Livingstone, S., and Hasebrink, U. (2020). EU Kids Online 2020: Survey results from 19 countries. EU Kids Online. doi: 10.21953/lse.47fdeqj01ofo
Barbovschi, M. (2022). Copii şi adolescenţi online : în familie, la şcoală şi în timpul liber: rezultatele proiectului DigiGen în România. Presa Universitară Clujeană. http://www.editura.ubbcluj.ro/bd/ebooks/pdf/3393.pdf
Lee, S. I., Matsumori, K., Nishimura, K., Nishimura, Y., Ikeda, Y., Eto, T., & Higuchi, S. (2018). Melatonin suppression and sleepiness in children exposed to blue‐enriched white LED lighting at night. Physiological reports, 6(24), e13942
Curs:
50% Examen oral
Seminar:
20% Participare activă și constructivă la întâlniri
30% Conducerea unei dezbateri privind un articol științific
Obiectivul general al disciplinei: Familiarizarea studenților cu principalele abordări actuale privind tehnologia și impactul utilizării acesteia (inclusiv a celor emergente) asupra copiilor.
Obiectivele specifice:
· Dezvoltarea cunoștințelor studenților în privința conceptelor cheie și abordărilor actuale privind interacțiunea om-computer, cu accent pe impactul asupra copiilor.
· Dobândirea unei înțelegeri generale a utilizării și efectelor tehnologiilor emergente, evidențiind implicațiile acestora asupra copiilor.
· Identificarea și evaluarea factorilor de risc asociate utilizării tehnologiei de către copii, evidențiind amenințările și vulnerabilitățile implicate.
· Dezvoltarea abilităților de formulare și implementare a strategiilor specifice pentru reducerea riscurilor, adaptate la tehnologii distincte și contexte variate.
Acest curs se studiază în următoarele programe:
B-dul 21 Dec. 1989 Nr. 128, Cluj-Napoca 400604
+ 40-264-42.46.74
+ 40-264-41.99.58
+ 40-264-42.46.74