Facultate
Caută
Close this search box.

Copiii și noile tehnologii. Utilizare, beneficii și riscuri

Informații utile

Număr de credite: 6

Cod: AMR4041

Predare: curs 1hseminar 2h

Limba de predare: română

Tip: curs principal, semestrul 4, Masteratul european în drepturile copiilor

Curs

1.Curs introductiv

2. Interacțiunea cu tehnologia

3. Teorii Psihologice

4. Teorii Sociologice 

5. Tehnologii Distincte -  internetul și rețelele sociale

6. Tehnologii Distincte -  realitatea virtuală/argumentată

7. Tehnologii Distincte -  roboții

8. Tehnologii Distincte - inteligența artificială

9. Accesibilitatea

10. Impactul tehnologiei pe diferite etape ale dezvoltării – copilăria

11. Impactul tehnologiei pe diferite etape ale dezvoltării – adolescența

12. Impactul asupra educației - educația în era digitală

13. Impactul asupra timpului liber

14. Curs final. Recapitulare

Seminar / laborator

S1 – Seminar introductiv

S2 – Exemplificare Teorii Psihologice

S3 – Exemplificare Teorii Sociologice

S4 – Rețelele Sociale și Stima de Sine

S5 – Realitatea Virtuală și Jocurile Video

S6 – Realitatea Argumentată

S7 – Roboții

S8 – Inteligența artificială

S9 – Metode de cercetare interactive

S10 – Exemplificare – efectele tehnologiei în rândul copiilor

S11 – Exemplificare – efectele tehnologiei în rândul adolescenților

S12 – Exemplificare - educația în era digitală

S13 – Controverse și provocări privind adoptarea și utilizarea tehnologiei

S14 – Seminar final, clarificarea punctajelor

 

Obligatorie:

 

·        Rapoarte:

Keeley, B., & Little, C. (2017). The State of the Worlds Children 2017: Children in a Digital World. UNICEF. 3 United Nations Plaza, New York, NY 10017. https://www.unicef.org/reports/state-worlds-children-2017

Children’s Commissioner for England (2018). Life in ‘likes’ Children’s Commissioner report into social media use among 8-12 year olds. https://assets.childrenscommissioner.gov.uk/wpuploads/2018/01/Childrens-Commissioner-for-England-Life-in-Likes-3.pdf

 

·        Cărți:

Flores, N. (2022). Descopera Psihologia. Cyberpsihologia. Cum gandim, simtim si actionam in era digitala. Litera

 

·        Articole:

Undheim, M. (2022) Children and teachers engaging together with digital technology in early childhood education and care institutions: a literature review, European Early Childhood Education Research Journal, 30:3, 472-489, DOI: 10.1080/1350293X.2021.1971730

Mauthner, N. S., & Kazimierczak, K. A. (2018). Theoretical perspectives on technology and society: implications for understanding the relationship between ICTs and family life. In Connecting Families? (pp. 21-40). Policy Press.

 

Opțional:

Ghozali, I., Hidayat, N., Afdholy, N., & Ummah, S. S. (2023). Young children’s rights in a digital world: play, design and practice. Springer.

Lemish, D. (Ed.). (2022). The Routledge international handbook of children, adolescents, and media. Taylor & Francis. Routledge.

Smahel, D., Machackova, H., Mascheroni, G., Dedkova, L., Staksrud, E., Ólafsson, K., Livingstone, S., and Hasebrink, U. (2020). EU Kids Online 2020: Survey results from 19 countries. EU Kids Online. doi: 10.21953/lse.47fdeqj01ofo

Barbovschi, M. (2022). Copii şi adolescenţi online : în familie, la şcoală şi în timpul liber: rezultatele proiectului DigiGen în România. Presa Universitară Clujeană. http://www.editura.ubbcluj.ro/bd/ebooks/pdf/3393.pdf

Lee, S. I., Matsumori, K., Nishimura, K., Nishimura, Y., Ikeda, Y., Eto, T., & Higuchi, S. (2018). Melatonin suppression and sleepiness in children exposed to blue‐enriched white LED lighting at night. Physiological reports, 6(24), e13942

Curs:

50% Examen oral 


Seminar:

20% Participare activă și constructivă la întâlniri 

30% Conducerea unei dezbateri privind un articol științific 

Obiectivul general al disciplinei: Familiarizarea studenților cu principalele abordări actuale privind tehnologia și impactul utilizării acesteia (inclusiv a celor emergente) asupra copiilor.


Obiectivele specifice:

·        Dezvoltarea cunoștințelor studenților în privința conceptelor cheie și abordărilor actuale privind interacțiunea om-computer, cu accent pe impactul asupra copiilor.

·        Dobândirea unei înțelegeri generale a utilizării și efectelor tehnologiilor emergente, evidențiind implicațiile acestora asupra copiilor.

·        Identificarea și evaluarea factorilor de risc asociate utilizării tehnologiei de către copii, evidențiind amenințările și vulnerabilitățile implicate.

·        Dezvoltarea abilităților de formulare și implementare a strategiilor specifice pentru reducerea riscurilor, adaptate la tehnologii distincte și contexte variate.

Titular curs

Seminar

Program

Acest curs se studiază în următoarele programe:

four children standing on dirt during daytime
Navigare rapidă

Discipline similare

Accessibility Toolbar

Facultatea de Sociologie și Asistență Socială