Număr de credite: 6
Cod: AMR4032
Predare: curs 1h, seminar 2h
Limba de predare: română
Tip: curs principal, semestrul 3, Masteratul european în drepturile copiilor
Curs
Seminar
1.Prezentare generala. Negocierea continutului si a cerintelor.
2-13: Prezentarea orala a unui continut selectat de catre studenti din bibliografie.
Exercitii de redactare a textelor academice (paragraful, abstractul, aparatul bibliografic, citarea, redactarea textelor teoretice, raportarea rezultatelor)
Prezentareasi discutarea unor texte academice redactate de studenti
14: Sinteza seminarului. Clarificari
Bibliografie obligatorie (disponibila pe MT)
Cutas, D. (2012) Etica relației dintre copii, părinți și stat in Alexandru Volacu, Daniela Cutas & Adrian Miroiu (eds.), Alegeri morale. Teme actuale de etică aplicată. (pag 1-21)
Sandu, A. (nd) Elemente etice implicate de propunerea de cercetare. Universitatea Ştefan cel Mare din Suceava. URL: http://www.eiaecsad.usv.ro/manuale/Elemente-etice.pdf pp. 39-40.
Sandu, A. si Frunza, A. (2018) Consimţământul informat în cercetarea care implică subiecţi umani p 5-38.
CEU: Preparing and Writing your Thesis. https://caw.ceu.edu/preparing-and-writing-your-thesis
Comisia Europeana (2021) Ethics in Social Science and Humanities p. 4-23
Bryman Alan (2012) Social Research Methods. pag. 129-154. NY: Oxford University Press.
Haudrup Christensen, P. (2004) ‚Children’s Participation in Ethnographic Research: Issues of Power and Representation’ in Children & Society 18: 165–176.
Punch, S.. Research With Children. The same or different from research with adults? in Childhood 2002, SAGE. London, Thousand Oaks and New Delhi, Vol. 9(3): 321–341.
Morrows,V. (nd) The ethics of social research with children and young people. An overview.(p1-18)
Okin, Susan (1999) Is Multiculturalism Bad for Women? Princeton University Press (7pag)
Sen, A. (1999). Development as freedom. NY: Oxford University Press. Cap. Culture and Human rights. (pp 227-248)
UBB (nd) Viza etică în cercetare la UBB. URL: https://cercetare.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/2017/01/Viza_etica_cercetare.pdf
Bibliografie facultativa:
Eco, U. (1977/2007) Cum se face o teză de licenţă. Polirom. https://monoskop.org/images/9/90/Eco_Umberto_Cum_se_face_o_teza_de_licenta_2006.pdf
Farrimond, H. (2013) Doing Ethical Research. NY: Palgrave.
British Association for Counselling and Psychotherapy (2018) Ethical Framework for the Counselling Professions is published by the British Association for Counselling and Psychotherapy.
Richards, S.et al. (2015) Ethical Research with Children Untold Narratives and Taboos. NY: Palgrave.
Volacu, A., Cutaş, D., Miroiu, A. (Eds.). (2021). Alegeri morale : teme actuale de etică aplicată. Polirom.
Universitatea Bucuresti: Comisia de etica a cercetarii. http://cometc.unibuc.ro/etica.html
Curs:
30% Verificare scrisa (ultima ora din perioada de activitate didactica).
Seminar:
30% Prezentarea orala a unui text la alegere (20-30 pag) din bibliografie sau publicatiile disponibile pe MT, pe baza de programare pe drive inainte cu min. 2 saptamani.
20% Redactarea unui text academic scurt dupa o structura/ tema data si prezentarea la clasa a acestuia
10% Observaţia curentă
Obiectivul general al disciplinei:
Sa dezvolte capacitatea de analiza nuantata a dilemelor etice implicate in cercetarea sociala cu copii
Sa formeze capacitatea de a concepe strategii de diminuare a riscurilor etice
Obiectivele specifice:
Sa acceseze surse de informare pertinente cu privire la dimensiunea etica a cercetarilor cu copii;
Sa examineze implicatiile etice ale diferitelor abordari si metode de cercetare;
Sa propuna moduri de cercetare care sa raspunda principiilor de etica
Sa contribuie la dezbaterea unor dileme etice in mod informat si contructiv
Acest curs se studiază în următoarele programe:
B-dul 21 Dec. 1989 Nr. 128, Cluj-Napoca 400604
+ 40-264-42.46.74
+ 40-264-41.99.58
+ 40-264-42.46.74