Facultate
Caută
Close this search box.

Psihologie socială

Informații utile

Număr de credite: 5

Cod: ALR 2404  

Predare: curs 2h, seminar 2h

Limba de predare: română

Tip: semestrul 4, nivel licenţă, specializarea Asistenţă Socială

Felul disciplinei: obligatorie

Pagină internă: https://psihosoc.wordpress.com/

Curs

1. Cum putem înțelege lumea socială? Cercetarea în psihologia socială.

2. Comunicarea – comunicarea verbală și non-verbală

3. Cogniția socială (1) – percepția și formarea impresiilor

4. Cogniția socială (2) – schemele și atribuirea

5. Sinele - cunoașterea sinelui, iluzile pozitive și stima de sine

6. Schimbarea Atitudinilor

7. Influența Socială (1) – conformitatea

8. Influența Socială (2) -  persuasiunea și autoritatea 

9. Grupul Social

10. Devianța 

11. Prejudecata

12. Efectele stereotipurilor și ale discriminării  

13. Atracția și Relațiile Romantice

14. Curs final. Recapitulare



Seminar / laborator

S1 – Experimentul în Psihologia Socială

S2 – Comunicarea non-verbală și minciuna

S3 – Percepția

S4 – Iluzile pozitive

S5 – Stima de sine și comparația socială

S6 – Conformarea  

S7 –Acțiunea socială 

S8 – Autoritatea

S9 – Devianța

S10 – Prejudecata și relațiile inter-grupuri - Robers Cave 

S11 – Efectul Pygmalion

S12 – Psihologie Pozitivă

S13 – Atracția și Relațiile Romantice

S14 – Evaluare

 


 

Curs

a). Obligatorie:

Jacinto, L. G. (2022). Descoperă Psihologia. Mintea Socială.O perspectiva psihologica. Litera

Matute, H. (2022).Descoperă Psihologia. Prejudecati si erori cognitive. Cand propria minte ne insala. Litera

Sanjuan, A. M. (2023). Descopera psihologia. Disonanta cognitiva. Arta autojustificarii. Litera

Burger, J. M. (2009). Replicating Milgram: Would people still obey today? American Psychologist, 64(1), 1–11. doi:10.1037/a0010932

Darley, J. M., & Batson, D. C. (1973). From Jerusalem to Jericho”: A study of situational and dispositional variables in helping behavior. Journal of personality and social psychology, 27(1), 100. doi:10.1037/h0034449

Darley, J. M., & Latané, B. (1968). Bystander intervention in emergencies: Diffusion of responsibility. Journal of Personality and Social Psychology,8(4), 377–383. doi:10.1037/h0025589

Ekman, P., & O’Sullivan, M. (1991). Who can catch a liar? American psychologist, 46(9), 913.

Hilton, J. & Hippel, W. (1996). Stereotypes. Annual Review of Psychology, 47, 237-271

 

b). Recomandată:

Butler G. & Mcmanus, F. (2020). Psihologie. O foarte scurta introducere. Litera (org. Oxford University Press)

Crisp, R. J. (2015). Social Psychology: A Very Short Introduction. Oxford University Press.

Darley, J. M., & Latané, B. (1968). Bystander intervention in emergencies: Diffusion of responsibility. Journal of Personality and Social Psychology, 8(4), 377–383. doi:10.1037/h0025589

Milgram, S. (1963). Behavioral study of obedience. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 67(4), 371–378. doi:10.1037/h0040525

Stephan, W. G., & Stephan, C. W. (1996). Predicting prejudice. International Journal of Intercultural Relations, 20(3),

409-426.



Bibliografie seminar

 

a). Obligatorie:

Ekman, P., & O’Sullivan, M. (1991). Who can catch a liar? American psychologist, 46(9), 913. Preluat de pe https://www.paulekman.com/wp-content/uploads/2013/07/Who-Can-Catch-A-Liar.pdf

Williams, L. E., & Bargh, J. A. (2008). Experiencing physical warmth promotes interpersonal warmth. Science, 322(5901), 606-607.

Pronin, E., Lin, D. Y., & Ross, L. (2002). The Bias Blind Spot: Perceptions of Bias in Self Versus Others. Personality and Social Psychology Bulletin, 28(3), 369-381. doi:10.1177/0146167202286008

Tiggemann, M., & Anderberg, I. (2020). Social media is not real: The effect of ‘Instagram vs reality’images on women’s social comparison and body image. New media & society, 22(12), 2183-2199.

Darley, J. M., & Batson, D. C. (1973). From Jerusalem to Jericho”: A study of situational and dispositional variables in helping behavior. Journal of personality and social psychology, 27(1), 100. doi:10.1037/h0034449

Burger, J. M. (2009). Replicating Milgram: Would people still obey today? American Psychologist, 64(1), 1–11. doi:10.1037/a0010932

Keizer, K., Lindenberg, S., & Steg, L. (2008). The spreading of disorder. science, 322(5908), 1681-1685.

Rosenthal, R., & Jacobson, L. (1966). Teachers’ expectancies: Determinants of pupils’ IQ gains. Psychological reports, 19(1), 115-118. doi:10.2466/pr0.1966.19.1.115

Sternberg, R. J. (1986). A triangular theory of love. Psychological review, 93(2), 119–135. doi:10.1037/0033-295X.93.2.119

b). Recomandată:

-

Curs:

- 70% Examen scris (format față în față) în sesiune 


Seminar:

- 20% Prezentarea la alegere a unei tematici relevante domeniului 

-10% Participare activă și constructivă la întâlniri

Obiectivul general al disciplinei: Familiarizarea studenților cu principalele abordări din domeniul psihologiei sociale.


Obiectivele specifice:

·        Familiarizarea studenților cu conceptele și modelele teoretice fundamentale ale psihologiei sociale.

·        Dezvoltarea înțelegerii complexe a relațiilor sociale.

·        Dobândirea capacității de analiză și interpretare a fenomenelor sociale.

Titular curs

Seminar

Program

Acest curs se studiază în următoarele programe:

Navigare rapidă

Discipline similare

Accessibility Toolbar

Facultatea de Sociologie și Asistență Socială