Număr de credite: 5
Cod: ALR 2404
Predare: curs 2h, seminar 2h
Limba de predare: română
Tip: semestrul 4, nivel licenţă, specializarea Asistenţă Socială
Felul disciplinei: obligatorie
Pagină internă: https://psihosoc.wordpress.com/
Curs
1. Cum putem înțelege lumea socială? Cercetarea în psihologia socială.
2. Comunicarea – comunicarea verbală și non-verbală
3. Cogniția socială (1) – percepția și formarea impresiilor
4. Cogniția socială (2) – schemele și atribuirea
5. Sinele - cunoașterea sinelui, iluzile pozitive și stima de sine
6. Schimbarea Atitudinilor
7. Influența Socială (1) – conformitatea
8. Influența Socială (2) - persuasiunea și autoritatea
9. Grupul Social
10. Devianța
11. Prejudecata
12. Efectele stereotipurilor și ale discriminării
13. Atracția și Relațiile Romantice
14. Curs final. Recapitulare
Seminar / laborator
S1 – Experimentul în Psihologia Socială
S2 – Comunicarea non-verbală și minciuna
S3 – Percepția
S4 – Iluzile pozitive
S5 – Stima de sine și comparația socială
S6 – Conformarea
S7 –Acțiunea socială
S8 – Autoritatea
S9 – Devianța
S10 – Prejudecata și relațiile inter-grupuri - Robers Cave
S11 – Efectul Pygmalion
S12 – Psihologie Pozitivă
S13 – Atracția și Relațiile Romantice
S14 – Evaluare
Curs
a). Obligatorie:
Jacinto, L. G. (2022). Descoperă Psihologia. Mintea Socială.O perspectiva psihologica. Litera
Matute, H. (2022).Descoperă Psihologia. Prejudecati si erori cognitive. Cand propria minte ne insala. Litera
Sanjuan, A. M. (2023). Descopera psihologia. Disonanta cognitiva. Arta autojustificarii. Litera
Burger, J. M. (2009). Replicating Milgram: Would people still obey today? American Psychologist, 64(1), 1–11. doi:10.1037/a0010932
Darley, J. M., & Batson, D. C. (1973). From Jerusalem to Jericho”: A study of situational and dispositional variables in helping behavior. Journal of personality and social psychology, 27(1), 100. doi:10.1037/h0034449
Darley, J. M., & Latané, B. (1968). Bystander intervention in emergencies: Diffusion of responsibility. Journal of Personality and Social Psychology,8(4), 377–383. doi:10.1037/h0025589
Ekman, P., & O’Sullivan, M. (1991). Who can catch a liar? American psychologist, 46(9), 913.
Hilton, J. & Hippel, W. (1996). Stereotypes. Annual Review of Psychology, 47, 237-271
b). Recomandată:
Butler G. & Mcmanus, F. (2020). Psihologie. O foarte scurta introducere. Litera (org. Oxford University Press)
Crisp, R. J. (2015). Social Psychology: A Very Short Introduction. Oxford University Press.
Darley, J. M., & Latané, B. (1968). Bystander intervention in emergencies: Diffusion of responsibility. Journal of Personality and Social Psychology, 8(4), 377–383. doi:10.1037/h0025589
Milgram, S. (1963). Behavioral study of obedience. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 67(4), 371–378. doi:10.1037/h0040525
Stephan, W. G., & Stephan, C. W. (1996). Predicting prejudice. International Journal of Intercultural Relations, 20(3),
409-426.
Bibliografie seminar
a). Obligatorie:
Ekman, P., & O’Sullivan, M. (1991). Who can catch a liar? American psychologist, 46(9), 913. Preluat de pe https://www.paulekman.com/wp-content/uploads/2013/07/Who-Can-Catch-A-Liar.pdf
Williams, L. E., & Bargh, J. A. (2008). Experiencing physical warmth promotes interpersonal warmth. Science, 322(5901), 606-607.
Pronin, E., Lin, D. Y., & Ross, L. (2002). The Bias Blind Spot: Perceptions of Bias in Self Versus Others. Personality and Social Psychology Bulletin, 28(3), 369-381. doi:10.1177/0146167202286008
Tiggemann, M., & Anderberg, I. (2020). Social media is not real: The effect of ‘Instagram vs reality’images on women’s social comparison and body image. New media & society, 22(12), 2183-2199.
Darley, J. M., & Batson, D. C. (1973). From Jerusalem to Jericho”: A study of situational and dispositional variables in helping behavior. Journal of personality and social psychology, 27(1), 100. doi:10.1037/h0034449
Burger, J. M. (2009). Replicating Milgram: Would people still obey today? American Psychologist, 64(1), 1–11. doi:10.1037/a0010932
Keizer, K., Lindenberg, S., & Steg, L. (2008). The spreading of disorder. science, 322(5908), 1681-1685.
Rosenthal, R., & Jacobson, L. (1966). Teachers’ expectancies: Determinants of pupils’ IQ gains. Psychological reports, 19(1), 115-118. doi:10.2466/pr0.1966.19.1.115
Sternberg, R. J. (1986). A triangular theory of love. Psychological review, 93(2), 119–135. doi:10.1037/0033-295X.93.2.119
b). Recomandată:
-
Curs:
- 70% Examen scris (format față în față) în sesiune
Seminar:
- 20% Prezentarea la alegere a unei tematici relevante domeniului
-10% Participare activă și constructivă la întâlniri
Obiectivul general al disciplinei: Familiarizarea studenților cu principalele abordări din domeniul psihologiei sociale.
Obiectivele specifice:
· Familiarizarea studenților cu conceptele și modelele teoretice fundamentale ale psihologiei sociale.
· Dezvoltarea înțelegerii complexe a relațiilor sociale.
· Dobândirea capacității de analiză și interpretare a fenomenelor sociale.
Acest curs se studiază în următoarele programe:
B-dul 21 Dec. 1989 Nr. 128, Cluj-Napoca 400604
+ 40-264-42.46.74
+ 40-264-41.99.58
+ 40-264-42.46.74