Actele necesare pentru bursa socială se încarcă exclusiv online pe Platforma pentru încărcarea documentelor pentru burse. Termenul de depunere al dosarelor de bursă socială pentru semestrul I 2024-2025 este 18 OCTOMBRIE 2024.
Informații legate de burse la adresa de mail: edit.vilk@ubbcluj.ro sau nr. telefon 0756/831955
Bursele de ajutor social se acordă pe baza cererii studentului, aprobată de către Comisia de burse pe facultate și însoţită de actele doveditoare corespunzătoare. Dosarele se depun exclusiv online pe platformele puse la dispoziție de universitate indiferent de sursa de finanțare (buget sau venituri proprii ale UBB). Bursele din fonduri bugetare se acordă în limita legală a fondului alocat facultăților pentru bursele de ajutor social. Lista beneficiarilor eligibili, care nu au primit bursă din fondurile bugetare, se transmite Comisiei de burse pe universitate care întocmește listele beneficiarilor de burse sociale din venituri proprii ale UBB în limita fondului disponibil.
Bursa de ajutor social se poate acorda studenţilor UBB înmatriculați la programe de studii universitare cu frecvență, indiferent de forma de finanțare, ciclul licenţă şi master, cu excepția studenților etnici români și a studenților NON-UE.
Pot beneficia de bursă de ajutor social, studenții de la învățământul cu frecvență, care nu au împlinit 35 ani.
Salarul mediu minim net LUNAR pentru perioada septembrie 2023 – august 2024 este 2111,25 lei.
Lunile care se iau în considerare pentru calcularea venitului sunt septembrie 2023 – august 2024.
Ancheta socială este obligatorie în cazul în care părinţii studentului lucrează sau domiciliază în străinătate sau dacă veniturile familiei sunt zero.
· cerere tip, conform Anexei 7;
· Anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
· copie a cărții de identitate;
· copie a certificatului de naștere a aplicantului;
· copii/copii a/ale ale certificatelor/certificatelor de deces al/ale părinților sau părintelui/părinților;
· declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit (Anexa 8);
· acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei (Anexa 12);
· acordul olograf al membrilor familiei pentru care și-au declarat venituri, privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei (dacă este cazul, Anexa 13).
· declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa nr. 9)
· cerere tip, conform Anexei 7;
· Anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
· copie a cărții de identitate;
· declarație pe propria răspundere a părintelui privind starea civilă, din care să reiasă faptul că nu este căsătorit (dacă este cazul);
· copie după hotărârea judecătorească prin care a fost pronunțat divorțul sau copie după certificatul de divorț eliberat de notarul public la desfacerea căsătoriei (dacă este cazul);
· copie hotărârea judecătorească prin care părintele a fost declarat dispărut/raport de anchetă socială (dacă este cazul);
· copie după hotărârea judecătorească de instituire a curatelei (dacă este cazul);
· copie după decizia instanței de menținere a stării de arest a părintelui (dacă este cazul);
· copie după hotărârea judecătorească prin care a fost instituită tutela (dacă este cazul);
· declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit (Anexa 8);
· acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei (Anexa 12);
· acordul olograf al membrilor familiei pentru care s-au declarat venituri, privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei (dacă este cazul, Anexa 13).
· declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa nr. 9);
· cerere tip, conform Anexei 7;
· Anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
· copie a cărţii de identitate;
· copie a certificatului de naștere a aplicantului;
· documente justificative privind situaţia în care se află: a. adeverinţă din care să rezulte faptul că solicitantul se află în plasament; b. copie a hotărârii judecătoreşti din care rezultă că solicitantul se află în plasament familial;
· declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit (Anexa 8);
· acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei (Anexa 12).
· declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa nr. 9);
· cerere tip, conform Anexei 7;
· Anexa 11– verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social – caz medical;
· copie a cărţii de identitate;
· document medical eliberat de un medic specialist (care a promovat examenul de specialitate în domeniul diagnosticului sau medic primar cu competențe în domeniul diagnosticului), altul decât medicul de familie, respectiv Certificat de încadrare în grad de handicap permanent grav sau accentuat, în care să se prezinte evoluția și tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul și care se încadrează în categoriile de boli specificate la art. 16, alineatul. (5), punctul 2), încadrarea o poate face medicul specialist, medicul de familie sau medicul facultății.
· acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei (Anexa 12).
· declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa nr. 9).
ATENȚIE!
Documentele medicale vor fi vizate obligatoriu de medicul de familie sau medicul dispensarului studențesc că suferă de una din afecțiunile prevăzute de de Ordinul 6.742/4.12.2023 și se încadrează la articolul 10 alineatul (9), litera b), prin menționarea clară a acestui lucru pe documentele medicale şi anume 1) studenții bolnavi de tuberculoză, care se află în evidența unităților medicale – pe perioada tratamentului tuberculotic, 2) celor care suferă de diabet insulinonecesitant, 3) boli maligne, 4) sindromuri de malabsorbţie severe, 5) boală cronică de rinichi în program de dializă, 6) astm bronşic persistent moderat sau sever, 7) epilepsie grand mal, 8) cardiopatii congenitale, 9) hepatită cronică cu fibroză avansată (stadiul F3 sau F4), 10) glaucom, 11) miopie gravă, 12) boli imunologice autoimune forme severe, 13) boli rare atestate
de un medic specialist 14) tulburări din spectrul autist, 15) boli hematologice severe care necesită tratament continuu sau spitalizări frecvente (hemofilie, talasemie etc.), 16) surditate bilaterală, 17) fibroză chistică, 18) cei infestaţi cu virusul HIV sau
bolnavi de SIDA, 19) cei cu deficiențe locomotorii severe, 20) studenți care prezintăun Certificat de încadrare în grad de handicap permanent grav sau accentuat, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu pe membru de familie.
· cerere tip, conform Anexei 7;
· Anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
· copie a cărţii de identitate;
· copie a certificatului de naștere a aplicantului;
· copii ale cărţilor de identitate ale părinţilor;
· copii ale certificatelor de naştere şi ale cărţilor de identitate (dacă este cazul), ale celorlalţi membri ai familiei, aflaţi în întreținerea părinţilor;
· declaraţie pe propria răspundere a unuia dintre membrii majori ai familiei pentru membrii majori ai familiei fără discernământ sau copii minori aflaţi în întreţinerea familiei, care nu urmează o formă de învăţământ şi nici nu obțin venituri proprii;
· declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit (Anexa 8);
· acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei (Anexa 12).
· acordul olograf al membrilor familiei pentru care s-au declarat venituri privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei (dacă este cazul, Anexa 13).
· declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa nr. 9);
Cererile pentru bursele de ajutor social cu caracter ocazional de maternitate sau în caz de deces se depun în termen de 20 zile lucrătoare de la producerea evenimentului.
Cererile pentru bursele de ajutor social cu caracter ocazional pentru îmbrăcăminte se depun în termen de 15 zile lucrătoare de la începerea semestrului.burse de ajutor social ocazional pentru maternitate,
Pentru actele necesare consultați Regulamentul UBB
Pentru celelalte tipuri de burse sociale a se consulta Regulamentul de burse UBB
Calendarul de acordare a burselor pe semestrul I anul univ. 2024-2025 se poate consulta aici.
B-dul 21 Dec. 1989 Nr. 128, Cluj-Napoca 400604
+ 40-264-42.46.74
+ 40-264-41.99.58
+ 40-264-42.46.74