Număr de credite: 5
Cod: ALR4302
Predare: curs 2h, seminar 2h
Limba de predare: Română
Tip: curs principal, semestrul 3, licență, Resurse umane
Saptamana 1: Aspecte instructive despre evaluarea psihologică
Săptămâna 2: Evaluare cantitativă vs. Evaluare calitativă. Tehnici și instrumente
Săptămâna 3: Testarea psihologica. Când testăm? Ce testăm? Cum testăm?
Săptămâna 4: Cv-ul. Profilul online. Instrumente în procesul de recrutare
Săptămâna 5: Interviul de angajare. Exerciții de tip in-basket. Instrumente în procesul de recrutare
Săptămâna 6: Activitatea de testare și evaluare psihologica. Ce facem? Ce nu facem? Întâlnire cu experți. Partea 1
Săptămâna 7: Activitatea de testare și evaluare psihologica. Ce facem? Ce nu facem? Întâlnire cu experți. Partea 2
Săptămâna 8: Grila de observație – instrument în evaluare personalului
Săptămâna 9: Construirea chestionarului – instrument în evaluarea personalului
Săptămâna 10: Exit-interviul. Când și cum anume se folosește?
Săptămâna 11: Activitatea de testare și evaluare psihologica. Ce facem? Ce nu facem? Întâlnire cu experți. Partea 3
Săptămâna 12: Activitatea de testare și evaluare psihologica. Ce facem? Ce nu facem? Întâlnire cu experți. Partea 4
Săptămâna 13: Curs integrativ. Compararea tehnicilor și metodelor studiate.
Săptămâna 14: Curs final
Bibliografie obligatorie
Constantin T. (2016). Psihologia gestiunii resurselor umane. Iași: Editura Universității Al. I. Cuza
Bibliografie opțională
Marsdem, P., Caffrey, M., McCaffrey, J. (2013). Human Resources Management Assessment Approach.
Sartori, R., Ceschi, A., Dorofeeva, K., Bellotto, M. (2013). Psychological assessment in human resources management: characteristics, biases and solutions. European Journal of Management.
Sartori, R., Constantini, A., Ceschi, A. (2020) Psychological assessment in human resource management: discrepancies between theory and practice and two examples of integration. Emerald Publishing Limited 0048-3486 DOI 10.1108/PR-05-2019-0281.
Curs: examen oral (70%)
Seminar: colocviu pe baza a 4 teme realizate pe parcursul semestrului (30%)
Familiarizarea studenților cu principalele modele și metode de evaluare și testare psihologică ce pot fi aplicate în domeniul resurselor umane
Să cunoască principalele tehnici de evaluare psihologică
Să diferențieze între evaluarea cantitativă și cea calitativă
Să demonstreze competențe de aplicare a exercițiilor și instrumentelor de evaluare și testare psihologică în domeniul resurselor umane
Acest curs se studiază în următoarele programe:
B-dul 21 Dec. 1989 Nr. 128, Cluj-Napoca 400604
+ 40-264-42.46.74
+ 40-264-41.99.58
+ 40-264-42.46.74