Facultate
Caută
Close this search box.

Examen de disertație – Departamentul de sociologie

Informații în vederea pregătirii pentru examenul de disertațiesesiunea iulie 2024

Alegerea coordonatorului lucrării de disertație

Această secțiune se adresează studenților din anul I
Această secțiune se adresează studenților din anul II

Regulamente

Barem

Evaluarea prezentării și susținerii disertației se realizează după următorul barem:

(1) Conținul ideatic al
disertației (40% din notă)
Evaluarea disertației se realizează în baza Ghidului disertației
pentru domeniul Sociologie.
Dimensiunile principale evaluate:
1.1 Perspectiva teoretică, sinteza literaturii de specialitate
relevante, formularea întrebării de cercetare și definirea
conceptelor (30%);
1.2 Design-ul metodologic: precizarea obiectivelor cercetării,
operaționalizarea conceptelor, elaborarea metodologiei de
cercetare – metode, instrumente, eșantionare etc. (30%)
1.3 Studiul empiric realizat, analiza și interpretarea datelor,
concluzii (30%);
1.4 Calitatea redactării textului academic, claritatea și coerența
argumentării, calitatea vizualizării datelor în tabele și grafic
(2) Modul de prezentare al
candidatului – susținerea orală
(60% din notă)
2.1 Prezentarea orală clară și coerentă a disertației, dovada
bunei cunoașteri a demersului teoretic și metodologic al
acesteia (50%)
2.2 Adecvarea răspunsurilor la întrebările comisiei, capacitatea
de reflecție critică asupra disertației realizate (50%)
Fiecare membru al comisiei va acorda câte o notă sub forma unui număr întreg între 1 și 10 atât
pentru (1), cât și pentru (2). Nota pentru disertație se calculează ca media aritmetică a celor
două note.

Nota finală pentru disertație este media aritmetică a notelor acordate de către membrii comisiei.

Înscriere și susținere

Perioada de înscriere la susținerea disertației: 19 – 26 iunie

Susținerea disertațiilor: 01 – 02 iulie 2024

  • Cercetare sociologică avansată, 1 iulie, ora 10,sala 12 (parter)
  • Analiza datelor complexe,1 iulie, ora 10, sala 206
  • Managementul strategic al resurselor umane, 1 iulie, ora 10, sala 215

Programarea detaliată cu numere matricole va fi afișată în timp util pe site-ul facultății.

Studenţii care au cont de MSO365 se loghează cu contul instituţional de student (adresa de mail prenume.nume@stud.ubbcluj.ro + parola).
Cei care nu au cont, pot să îşi genereze un cont alternativ. Vor primi pe e-mail parola de autentificare. Aceste conturi sunt valabile numai pentru această platformă (NU şi pentru susţinerea examenului de licenţă).
După autentificare se poate depune cererea de înscriere.
Pas 1: generarea cererii de înscriere
Pas 2: încărcarea în aplicaţie a următoarelor documente:

  • cerere (generată la pas 1) – obligatoriu
  • copie certificat de naştere – obligatoriu
  • dovada de plată – dacă este cazul
  • acte studii  (dacă nu sunt la secretariat actele de studiu atunci pot fi încărcate în aplicaţie într-un fişier .pdf)

Pas 3: încărcarea lucrării de licenţă/master, declaraţia pe proprie răspundere, acordul coordonatorului ştiinţific

Documente scanate necesare pentru înscrierea la susţinerea disertaţiei

Pentru absolvenţii cu diploma de licenţă din UBB:

  • cerere tip de înscriere (se generează din platforma de înscriere);
  • diploma de licenţă (dacă nu le au la facultate);
  • certificat de naştere;
  • carte de identitate;
  • lucrarea de disertație (în format .pdf) însoțită de acordul coordonatorului științific;
  • declarație pe proprie răspundere privind originalitatea lucrării (semnată);
  • raportul de similitudine;
  • dovada achitării taxei de înscriere (dacă este cazul);
  • două fotografii 3cm/4cm – numai pentru promoţii dinainte de 2016, la momentul ridicării diplomei de master;

Pentru absolvenţii cu diplomă de licenţă din afara UBB:

  • cerere tip de înscriere (se generează din platforma de înscriere);
  • diploma de bacalaureat şi foaia matricolă (dacă nu le au la facultate);
  • diploma de licenţă şi suplimentul de diplomă (dacă nu le au la facultate);
  • certificat de naştere;
  • carte de identitate;
  • lucrarea de disertație (în format .pdf) însoțită de acordul coordonatorului științific;
  • declarație pe proprie răspundere privind originalitatea lucrării (semnată);
  • dovada achitării taxei de înscriere (dacă este cazul);
  • două fotografii 3cm/4cm – numai pentru promoţii dinainte de 2016, la momentul ridicării diplomei de master;
  • raportul de similitudine.

Toate informațiile privind susținerea disertațiilor master vor fi anunțate în timp util pe pagina Internet a facultății. Vă rugăm să urmăriți cu regularitate aceste anunțuri!

Navigare rapidă

Accessibility Toolbar

Facultatea de Sociologie și Asistență Socială