Competenţe profesionale
Proiectarea şi realizarea de cercetări antropologice și sociologice (culegere, prelucrare şi analiză de date sociale) în organizaţii și comunităţi, studii etno-culturale, studiul dezvoltării comunitare etc.
Cunoştinţe:
– Descrierea conceptelor, teoriilor, paradigmelor și metodologiilor utilizate în cercetarea organizaţiilor, comunităţilor, a diversității culturale și etnice, a dezvoltării comunitare;
– Formularea de ipoteze și operaţionalizarea conceptelor cheie pentru explicarea şi interpretarea diferitelor fenomene sociale privind organizaţiile şi comunităţile;
Abilităţi:
– Identificarea metodelor, tehnicilor, procedeelor şi instrumentelor de cercetare adecvate scopului cercetării diferitelor fenomene sociale și culegerea datelor empirice;
– Analiza datelor empirice si evaluarea critică şi constructivă a propriului demers de cercetare, a teoriilor şi metodologiilor utilizate în cercetarea comunităţilor şi organizaţiilor;
– Elaborarea unor modele inovative de cercetare a fenomenelor sociale în organizaţii si comunităţi, a diversității culturale și etnice și a dezvoltării comunitare prin utilizarea metodologiilor consacrate;
Gestionarea sistemelor de date sociale
Cunoştinţe:
– Descrierea procedurilor şi aplicaţiilor software specifice administrării bazelor de date construite cu indicatori sociali;
– Utilizarea procedurilor şi soft-urilor specifice sistemelor de informaţii bazate pe indicatori sociali în scopul explicării şi interpretării unor variate tipuri de concepte, situaţii şi procese;
Abilităţi:
– Utilizarea soft-urilor specifice pentru a rezolva probleme tipice pentru administrarea bazelor de date cu indicatori sociali;
– Construirea şi evaluarea indicatorilor sociali relevanţi pentru cercetările sociale.
– Crearea şi gestionarea unor baze de date cu indicatori sociali.
Competenţe transversale
– Aplicarea strategiilor de muncă riguroasă, eficientă, de punctualitate și răspundere personală faţă de rezultat, pe baza principiilor, normelor şi a valorilor codului de etică profesională;
– Aplicarea tehnicilor de relaţionare adecvată în grup, a capacităților empatice de comunicare interpersonală şi de asumare de roluri specifice în cadrul muncii în echipă;
– Utilizarea eficientă a surselor informaţionale şi a resurselor de comunicare şi formare profesională asistată (portaluri Internet, aplicaţii software de specialitate, baze de date, cursuri on-line etc.) atât in limba română, cât şi într-o limbă de circulaţie internaţională.